Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2020 BMW iX3 Spotted With Production Bodywork (29.08.2018)

Startet av JorgenM, torsdag 30. august 2018, klokken 07:12

« forrige - neste »

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

På bildet under ser man tydelig at bilen har elektrisk krok slik de fleste BMW'er har, får håpe det betyr at produksjonsversjonen får krok også :)

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Roy Aasen

Et designmessig stoort gjeeesp.

I3 er jo ordentlig kul bil, iX3 er bare elendig støgg!. (Er jo å håpe på noe litt mer spenstig)

JorgenM

Samme bilder, men litt andre detaljer i teksten. Legger merke til mye rart disse journalistene :D

https://www.autoevolution.com/news/2020-bmw-ix3-electric-suv-spied-flaunting-yellow-wiring-obscured-camera-128237.html#

- Spied in Germany, the prototype in the photo gallery wears minimal camouflage up front and on the rear bumper. What's not exactly usual is the cardboard affixed in front of the windshield-mounted camera. Focus your sight on what hides behind the lower grille, and you'll also notice a yellow wire hanging around as if it's an afterthought.

Admiring the vehicle from the profile, you'll notice economy-oriented tires and a braking system designed for energy harvesting. The black interior with beige upholstery also reveals no paddle shifters on the steering wheel, but then again, what did you expect from an EV?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

Får håpe at de gir bilen litt "ekstra". Med trekkrok og grei rekkevidde så kan denne bli eneste bil for mange her til lands.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Løve

2020 kommer virkelig til å være året det løsner for elbiler. Tror vi trygt kan få vedtatt ingen nye forbrenningsbiler fra og med 2025  :+1:

Imagine

Kult med en helt vanlig elbil-SUV uten for mye utskeielser, spør du meg.

Det er umulig å forby produkter så lenge Norge har EØS-avtale med Europa. Da må man selge alle produkter som tilbys innenfor en viss rettferdig avgiftsforskjell.
Man kan dessuten forskjellsbehandle stort mellom bensin/diesel og elbiler bare i en begrenset periode. Så ønsket og ambisjonene politisk er jo tilstede, men det skal voldsomt mye til med mindre alle slike handelsavtaler endres. Eller det blir likt i hele Europa.

THE

Det eneste som kan gi et varig og virkningsfullt intensiv for å gå over til elbiler er at elbil blir tilnærmet like billig i innkjøp inkl. avgifter som eksosbiler. Det andre er skyhøye avgifter på bensin og diesel. For å oppnå et skyhøyt avgiftsnivå på diesel, så må det være fullgode alternativer for tungtransporten med enten batterielektrisk eller hydrogen-elektrisk framdrift.

Når man kan mangedoble avgifter på fossilt drivstoff uten å skape unødig store økonomiske konsekvenser for tungtransporten, så er det dødsstøtet for forbrenningsmotoren. Vi må vel se en del år lenger fram i tid enn 2025 før vi kommer dit.

Inntil videre vil vel BMW sin strategi med å bygge modeller som kan utstyres med forskjellige drivlinjer være et halvgodt kompromiss. Selv tror jeg at man får bedre biler, både elbil og eksosbil, hvis bilen blir utviklet med tanke på en av drivlinjene, og skulle ønske at BMW også satset på rene elbilmodeller i stedet.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)



JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

geear

Som BMW-fan og tidlig reservasjonsholder syns jeg det er et ubegripelig trist skue. Har aldri likt X3, fra dag 1, men dette her er så kjedelig det går an å få det. Klarer knapt se om det er en X1 eller en X3, enda mindre at den er elektrisk.

Rabiat22

Sitat fra: gr på tirsdag 08. januar 2019, klokken 15:45
Som BMW-fan og tidlig reservasjonsholder syns jeg det er et ubegripelig trist skue. Har aldri likt X3, fra dag 1, men dette her er så kjedelig det går an å få det. Klarer knapt se om det er en X1 eller en X3, enda mindre at den er elektrisk.
Eg er dessverre enig :( Ser på Mercedes, den frister mere nå.... 400hk. IX3 270hk ? WTF.....

PionerThink

Er ikke uenig i at den er litt kjedelig, men hvis man ønsker en som innfrir kravene til en familie på fire som skal kunne ha skiboks, samt av og til kunne trekke en henger på søpla til en OK pris er det ikke mange å velge mellom ???
I-Pace er lekker men utgår jo pga pris vs rekkevidde og ladekapasitet. E-Tron har priset seg helt ut mtp utstyr vs rekkevidde selv om den innfrir på ladehastighet. Model X  utgår også på pris og kan ikke frakte noe hvis ikke det er i en henger eller i en "likkiste" montert bakpå ::)
Nei, gi meg en traust iX3 med grei rekkevidde og 150 kW lading til en pris under de nevnt ovenfor så kjøper jeg på dagen :)
P.S. Jeg har prøvekjørt den nye X3 og den innfrir slik jeg ser det sammenlignet med f.eks X5 E70 som vi har hatt før, eller X3 F25 som vi eier i dag!
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA