Skrevet av Emne: 2020 BMW iX3 Spotted With Production Bodywork (29.08.2018)  (Lest 702 ganger)

JorgenM

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1786
    • Vis profil
    • LinkedIn
2020 BMW iX3 Spotted With Production Bodywork (29.08.2018)
« på: torsdag 30. august 2018, klokken 07:12 »
2014 BMW i3 - 2013 Tesla S P85 - Stiga Multiclip 47 AE
BMW elbil planer/rykter

JorgenM

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1786
    • Vis profil
    • LinkedIn
Sv: 2020 BMW iX3 Spotted With Production Bodywork (29.08.2018)
« Svar #1 på: torsdag 30. august 2018, klokken 11:51 »
På bildet under ser man tydelig at bilen har elektrisk krok slik de fleste BMW'er har, får håpe det betyr at produksjonsversjonen får krok også :)

2014 BMW i3 - 2013 Tesla S P85 - Stiga Multiclip 47 AE
BMW elbil planer/rykter

Roy Aasen

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 182
    • Vis profil
Sv: 2020 BMW iX3 Spotted With Production Bodywork (29.08.2018)
« Svar #2 på: torsdag 30. august 2018, klokken 18:01 »
Et designmessig stoort gjeeesp.

I3 er jo ordentlig kul bil, iX3 er bare elendig støgg!. (Er jo å håpe på noe litt mer spenstig)

JorgenM

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1786
    • Vis profil
    • LinkedIn
Sv: 2020 BMW iX3 Spotted With Production Bodywork (29.08.2018)
« Svar #3 på: torsdag 30. august 2018, klokken 20:08 »
Samme bilder, men litt andre detaljer i teksten. Legger merke til mye rart disse journalistene :D

https://www.autoevolution.com/news/2020-bmw-ix3-electric-suv-spied-flaunting-yellow-wiring-obscured-camera-128237.html#

- Spied in Germany, the prototype in the photo gallery wears minimal camouflage up front and on the rear bumper. What’s not exactly usual is the cardboard affixed in front of the windshield-mounted camera. Focus your sight on what hides behind the lower grille, and you’ll also notice a yellow wire hanging around as if it’s an afterthought.

Admiring the vehicle from the profile, you’ll notice economy-oriented tires and a braking system designed for energy harvesting. The black interior with beige upholstery also reveals no paddle shifters on the steering wheel, but then again, what did you expect from an EV?
2014 BMW i3 - 2013 Tesla S P85 - Stiga Multiclip 47 AE
BMW elbil planer/rykter

Klykken

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2305
    • Vis profil
Sv: 2020 BMW iX3 Spotted With Production Bodywork (29.08.2018)
« Svar #4 på: fredag 31. august 2018, klokken 08:35 »
Får håpe at de gir bilen litt "ekstra". Med trekkrok og grei rekkevidde så kan denne bli eneste bil for mange her til lands.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17

Løve

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 615
    • Vis profil
Sv: 2020 BMW iX3 Spotted With Production Bodywork (29.08.2018)
« Svar #5 på: fredag 31. august 2018, klokken 09:17 »
2020 kommer virkelig til å være året det løsner for elbiler. Tror vi trygt kan få vedtatt ingen nye forbrenningsbiler fra og med 2025  :+1:

Imagine

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 106
    • Vis profil
Sv: 2020 BMW iX3 Spotted With Production Bodywork (29.08.2018)
« Svar #6 på: fredag 31. august 2018, klokken 10:34 »
Kult med en helt vanlig elbil-SUV uten for mye utskeielser, spør du meg.

Det er umulig å forby produkter så lenge Norge har EØS-avtale med Europa. Da må man selge alle produkter som tilbys innenfor en viss rettferdig avgiftsforskjell.
Man kan dessuten forskjellsbehandle stort mellom bensin/diesel og elbiler bare i en begrenset periode. Så ønsket og ambisjonene politisk er jo tilstede, men det skal voldsomt mye til med mindre alle slike handelsavtaler endres. Eller det blir likt i hele Europa.
Mvh
Imagine

THE

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1458
    • Vis profil
Sv: 2020 BMW iX3 Spotted With Production Bodywork (29.08.2018)
« Svar #7 på: fredag 31. august 2018, klokken 11:33 »
Det eneste som kan gi et varig og virkningsfullt intensiv for å gå over til elbiler er at elbil blir tilnærmet like billig i innkjøp inkl. avgifter som eksosbiler. Det andre er skyhøye avgifter på bensin og diesel. For å oppnå et skyhøyt avgiftsnivå på diesel, så må det være fullgode alternativer for tungtransporten med enten batterielektrisk eller hydrogen-elektrisk framdrift.

Når man kan mangedoble avgifter på fossilt drivstoff uten å skape unødig store økonomiske konsekvenser for tungtransporten, så er det dødsstøtet for forbrenningsmotoren. Vi må vel se en del år lenger fram i tid enn 2025 før vi kommer dit.

Inntil videre vil vel BMW sin strategi med å bygge modeller som kan utstyres med forskjellige drivlinjer være et halvgodt kompromiss. Selv tror jeg at man får bedre biler, både elbil og eksosbil, hvis bilen blir utviklet med tanke på en av drivlinjene, og skulle ønske at BMW også satset på rene elbilmodeller i stedet.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Tesla Model≡ reservert 01.04.16