Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reva 2009 modell helt død.

Startet av Glenn G. Spetz, tirsdag 28. august 2018, klokken 20:31

« forrige - neste »

Glenn G. Spetz

Jeg skriver inn her for å høre om dere har noen tips. Jeg har en Reva som har stått ubrukt et år. Kjøpte to nye 6V 14 ampere startbatterier, samt fylt vann på alle 8 batteriene. Har koblet batteriene på, og sjekket alle sikringene, men det er ikke tegn til liv på blinklys etc. Ladeindikatoren er også mørk. Har prøvd med 12V bilbatteri, uten tegn til liv da heller. Noen som har noen teorier på hva som er feil?

edyrli

Har du sjekket at det er nok spenning på batteripakken? Den skal jo ligge på rundt 48 volt. Dersom den er fullstendig utladet vil ikke laderen begynne og lade. Da bør du mauelt lade batteriene litt først. F.eks. 2 og 2 sammen med en vanlig 12v lader.

Dersom den har stått strømløs lenge er det også en risiko for at EMS'en har nullstilt seg. Dette kan være litt klatt og få programmert opp så får håpe det ikke har skjedd.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

lastve

Hei.
Min erfaring er at spenningen på batteripakka må være på over  30 Volt før lader og bilen gir livstegn ifra seg.
Lastve
Tidligere eier av Reva standard, 2006 mod og RevaI 2008 mod.
Solgt Revaene og kjøpt Leaf 2012 modell februar 2021.
Håper på å få den kjørbar igjen..
Bor i Sarpsborg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA