Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dashcam som muligens har overbelasta kretsen

Startet av Kav2, tirsdag 28. august 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Kav2

Amatøren, takk for mange nyttige svar. Til info så var ikke spenningen i batteriet lavt. Det ble målt flere ganger. Til og med Møller skrev det i rapporten sin.
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

Kav2

Og forresten, hvordan er sikringa til dashcamen festa hos deg, Amatøren? Ser ikke noe på bildet.
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

Amatøren

Sikringen er den originale på ledningen (kjøpt direkte fra Blackvue i Korea).

"Overskudds" ledning har Møller Bil buntet sammen og dyttet opp til venstre for sikringsboksen. Der er sikringen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Kav2

Kan du finne bilde av en slik kabel på nett? For min kabel har ingen sikring.
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Kav2

24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Sirup

Sitat fra: Amatøren på onsdag 19. september 2018, klokken 09:56
Sitat fra: Askøy på tirsdag 18. september 2018, klokken 14:28
Jeg har og Blackvue kamera i e—Golfen, og har opplevd akkurat samme feil som blir beskrevet i trådstarten. Det var en ganske omfattende reparasjon som måtte til for å få bilen kjørbar igjen.


Var det reparasjoner eller var det resetting av feilkoder som følge av at batterispenningen ble for lav?

Forøvrig så ser jeg ut fra bilder at Møller Bil Asker og Bærum har brukt annet konstant 12 V punkt i sikringsboksen enn det trådstarter har brukt. Regner med at de bruker det de går god for.

Effektelektronikk ble skiftet, det var ganske omfattende reperasjon ifølge Møller.
VW e-Golf
Tesla Model X75

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA