Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TeslaBjørn Nyland tester Twizy 2018-08-23

Startet av elekTrond, fredag 24. august 2018, klokken 22:37

« forrige - neste »

elekTrond

'13 Mjau

paalao

For det første så er ikke dette en 2018 modell, men det betyr lite da de er nesten identiske med unntak av noen små utvendige detaljer.
For det andre så er ikke dette en bil. Det er en komfortabel motorsykkel, ikke en ukomfortabel bil!
Jada, dette er en MC som har ca 17hk, og den kan derfor kjøres med bilsertifikat da grensen for å kjøre med MC lappen er overstigende 21hk.
Denne er designet av Renault Sport, (Formle 1 Designerne) den verier ca 375kg uten batteriet men ca 100 kg mer med batteriet.
Rekkevidden er ca 70 km om sommeren og 50 om vinteren.
Denne hadde montert rails for vinduer men de var tatt av i denne annledningen og med dem er det mye mindre støy.
Den er hard i støtdempingen og den har lav liggende hovedvekt slik at dne er stødig og du kan kjøre den raskt gjennom svinger etc.
Stereo er exstrautstyr.

For meg som fikk min nye i mai 2018 er dette min foretrukne fremkomstmiddel. (jeg har en 2007 Touran utenom med alt utstyr og 170 hk motor) Jeg får lett 7-8 fulle bæreposer i den når jeg er alene og den bruker ca 1 krone på ei mil i strøm.

Den er fantastisk gøy å kjøre og den er vanntett selv uten vinduer da det er drenering i setene osv.
Twizyen er beregnet for varmere strøk men er solgt i store mengder i Norge, flere tusen.
Bare i mitt fylke Rogaland er det mer enn 500 av dem, mens i hele Storbritania er det ca 400.

Nå må jeg visst kjøpe en til da dattera fant ut at hun ville ta lappen for å kjøre Twizyen.

Når han sammenligner dette med en Tesla ja da er det klart at resultatet blir som det han viste frem.
Men klart dette er ikke for alle.

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

paalao


Till

MOTORSYKKEL MED 4 HJUL (L7E) er klassen. Tatt ut av vegvesenet sine sider

Elmo

"Motorsykkel omfatter nå ikke bare tohjulinger med eller uten sidevogn (gruppe L3e), men også trehjuls motorsykkel med maksimal hastighet over 45 km/t (gruppe L5e). Samtidig merker man seg at trehjuls motorsykkel er fjernet fra klasse B1 som nå omfatter bare firehjuls motorsykler i den tekniske gruppen L7e. Føring av trehjuls motorsykkel krever klasse A1 når effekten ikke overskrider 15 kW, og klasse A hvis effekten er over 15 kW (minstealder 21 år)."
https://www.regjeringen.no/no/sub/eos-notatbasen/notatene/2007/mars/tredje-forerkortdirektiv-2006126/id2431543/
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA