Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Info! Nå!!!

Startet av ToWalkOrDrive, fredag 24. august 2018, klokken 18:38

« forrige - neste »

daktari

#90
Netto vet vi. De taper et par-3 kWh første årene.

Wltp ikke kommet enda, men EPA er litt lavere enn wltp og faktisk oppnåelige tall.

S100, brutto 102, netto 98
S90, brutto 88, netto 84
S85, brutto 82, netto 78
S75, brutto 75, netto 73 (2 kWh buffer, ikke 4)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Pingle

#91
Rekkevidde for TMS uten p og 4wd (kilde Wikipedia):
75 kWh (270 MJ) 401–417 km EPA, 415 EPA og 490 NEDC for 75d
85 kWh (310 MJ) 407–438 km(EPA), 500 km(NEDC)
90 kWh (320 MJ) 435–473 km (EPA)
100 kWh (360 MJ) 507–539 km (EPA), 539 EPA og 632 km NEDC for 100d

For TMX:

75D 383 km (EPA), 417 NEDC
90D 414 km (EPA)
P90D 400 km(EPA)
P100D 465 km EPA
100D 475 km EPA, 565 NEDC
Kilde: Wikipedia, samt tesla.com for tms 75d/100d rekkevidde.

Siden vi er på etronforum: I og med at EPA er mer realistisk enn WLTP, som igjen er mer realistisk enn NEDC, kan jo tallene over gi et hint om at "minst 500" som ble til "minst 400 km" ved overgang fra NEDC til WLTP er et pessimistisk anslag.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Orbit

Da er det åpnet for reservasjon (ikke bestilling) i USA. "Over there" ser det ut til at en må velge en ferdigkonfigurert "Edition One" for å få bilen tidlig.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Eodman

Kom over en artikkel hvor det det står at bilen er utstyrt med integrert bombrikke. Blir spennende å se om det vil fungere med systemet vi har er til lands.

https://www.digitaltrends.com/cars/audi-e-tron-features-integrated-electronic-toll-tag-technology/

Det blir kanskje det minst viktige utstyret for min del, men det viser i alle fall evne til å tenke fremover.


ToWalkOrDrive


Øhhhhhhh.....det var ikke bare en glipp noen minutter? Ser på www.audiusa.com at nedtellingen er på 17 timer og 30 min, og at Reservation starts in September:

https://www.audiusa.com/models/e-tron-preview




Sitat fra: Orbit på søndag 16. september 2018, klokken 22:51
Da er det åpnet for reservasjon (ikke bestilling) i USA. "Over there" ser det ut til at en må velge en ferdigkonfigurert "Edition One" for å få bilen tidlig.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model Y                         2021-

Orbit

Siden er fremdeles der, kommer fra Audi USA sitt nyhetsbrev med "Reserve your e-tron ahead of the public". Trenger en sesjonsnøkkel for å komme inn der.

Så de opererer tydeligvis med to nivåer av reservasjon, én for de som allerede har vist interesse (i USA), og deretter for de som blir interessert etter morgendagens lansering.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Orbit på mandag 17. september 2018, klokken 13:47
Siden er fremdeles der, kommer fra Audi USA sitt nyhetsbrev med "Reserve your e-tron ahead of the public". Trenger en sesjonsnøkkel for å komme inn der.

Så de opererer tydeligvis med to nivåer av reservasjon, én for de som allerede har vist interesse (i USA), og deretter for de som blir interessert etter morgendagens lansering.

Aha. Men var det mer info enn dette? Er jo et kjempevanskelig valg å velge hvis en ikke vet hva de forskjellige inneholder. På Tesla Signatur var det greit, for der visste du at du fikk full pakke, men hos Audi er det jo så mange flere tilvalg. Og når du ikke vet prisen så er det jo ekstra vanskelig å velge.
Tesla Model Y                         2021-

forzaman

#97
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 17. september 2018, klokken 15:13
Sitat fra: Orbit på mandag 17. september 2018, klokken 13:47
Siden er fremdeles der, kommer fra Audi USA sitt nyhetsbrev med "Reserve your e-tron ahead of the public". Trenger en sesjonsnøkkel for å komme inn der.

Så de opererer tydeligvis med to nivåer av reservasjon, én for de som allerede har vist interesse (i USA), og deretter for de som blir interessert etter morgendagens lansering.

Aha. Men var det mer info enn dette? Er jo et kjempevanskelig valg å velge hvis en ikke vet hva de forskjellige inneholder. På Tesla Signatur var det greit, for der visste du at du fikk full pakke, men hos Audi er det jo så mange flere tilvalg. Og når du ikke vet prisen så er det jo ekstra vanskelig å velge.

La oss nå ikke bekymre oss over et mulig valg i USA, når vi ikke engang vet hvordan det blir i Norge. Det virker som om det fra starten av vil bli noen spesifikke alternativer når det gjelder ferdig konfigurerte/utstyrte biler. Men ingen fare for at du ikke vil vite hva som følger med av utstyr før du signerer noen som helt kontrakt. Og det er vel det viktigste... :-)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: forzaman på mandag 17. september 2018, klokken 15:21
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 17. september 2018, klokken 15:13
Sitat fra: Orbit på mandag 17. september 2018, klokken 13:47
Siden er fremdeles der, kommer fra Audi USA sitt nyhetsbrev med "Reserve your e-tron ahead of the public". Trenger en sesjonsnøkkel for å komme inn der.

Så de opererer tydeligvis med to nivåer av reservasjon, én for de som allerede har vist interesse (i USA), og deretter for de som blir interessert etter morgendagens lansering.

Aha. Men var det mer info enn dette? Er jo et kjempevanskelig valg å velge hvis en ikke vet hva de forskjellige inneholder. På Tesla Signatur var det greit, for der visste du at du fikk full pakke, men hos Audi er det jo så mange flere tilvalg. Og når du ikke vet prisen så er det jo ekstra vanskelig å velge.

La oss nå ikke bekymre oss over et mulig valg i USA, når vi ikke engang vet hvordan det blir i Norge. Det virker som om det fra starten av vil bli noen spesifikke alternativer når det gjelder ferdig konfigurerte/utstyrte biler. Men ingen fare for at du ikke vil vite hva som følger med av utstyr før du signerer noen som helt kontrakt. Og det er vel det viktigste... :-)
Ja, var egentlig mest bekymret på amerikanernes vegne.
Tesla Model Y                         2021-

ELbilist1

 :+1:Dette lover bra.
ca 1800kg Hengervekt...
Ok pris....
Spørs om vi får tilgang på eksklusive før biler....?
:) Ren nytelse, hvær dag!

Eodman

Pris 652 000 Levert Oslo i følge Møller.
Pressemelding med mer detaljer går ut kl 08 til alle på reservasjonslisten

Løve

Sitat fra: Eodman på mandag 17. september 2018, klokken 10:56
Kom over en artikkel hvor det det står at bilen er utstyrt med integrert bombrikke. Blir spennende å se om det vil fungere med systemet vi har er til lands.

https://www.digitaltrends.com/cars/audi-e-tron-features-integrated-electronic-toll-tag-technology/

Det blir kanskje det minst viktige utstyret for min del, men det viser i alle fall evne til å tenke fremover.
Dette er jo bare tragisk. Ingen burde legge til rette for bompenger.

Trond.m

Vel, man må jo ha Autopass brikke i nullutslippsbiler for å få fritak for bomavgift.

hELgenen

#103
Sitat fra: Løve på tirsdag 18. september 2018, klokken 07:16
Sitat fra: Eodman på mandag 17. september 2018, klokken 10:56
Kom over en artikkel hvor det det står at bilen er utstyrt med integrert bombrikke. Blir spennende å se om det vil fungere med systemet vi har er til lands.

https://www.digitaltrends.com/cars/audi-e-tron-features-integrated-electronic-toll-tag-technology/
Det blir kanskje det minst viktige utstyret for min del, men det viser i alle fall evne til å tenke fremover.
Dette er jo bare tragisk. Ingen burde legge til rette for bompenger.

Noe sier meg at det snart er umulig å bevege seg på veier i dette landet uten at noen, da gjerne staten,nav kontoret og eksen, registrerer all aktivitet. Hva slags samfunn er det egentlig Audi ser for seg når de implementerer slikt utstyr? Nytten for kunden er trolig ekstremt begrenset. Bilprodusenter bør jo i større grad spørre kunden hva de kanskje kunne tenke seg i sin nye bil - ikke underkaste seg statlige aktører som tydeligvis kun er opptatt av sporing og overvåkning slik at de lettere kan avgiftsbelegge i hytt og gevær. Jeg kjenner at Audi plutselig ble veldig mye mindre interessant merke å eie..........

Trond.m

Finn, da trekker du deg bare fra listen og kjøper en annen bil. Trenger ikke bruke spalteplass her for å diskutere ditt samfunnssyn.

Er mer interessert i å høre om bilen. Det er nevnt 652.000. Antar at det er den prisen som kan sammenliknes med Jaguar sin startpris på 599. Det kan vel bety over 800 for en greit utstyrt bil er jeg redd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA