Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladefeil. Isolation feil. Hurtiglading

Startet av J R, torsdag 23. august 2018, klokken 23:41

« forrige - neste »

Snylter1

Sjekket det med 12 Volt batteri.
Mitt var helt prima og fulladet.
Forhandlerens demo bil hadde også fulladet 12volt batteri.
Så det var/er nok ikke problemer.

Problemet er nok hos ABB / Mitsubishi

engolf

Det hände mig också häromdagen, hurtiglader grön kontakt, startade helt fint, men efter ca 1 minut stoppade den, nåt med internt fel. Laddaren intill var ledig så jag flyttade över dit, och det gick utan problem.

Det jag också upplevde en gång var att laddaren vägrade avsluta laddningen, oavsett vad jag tryckte på stod det "du är inte auktoriserad att avsluta laddningen", och pluggen var låst. Jag höll på i flera minuter:( Till slut tänkte jag att så fort jag startar bilen stoppar laddningen automatiskt... Nope, det gjorde den inte, bilen var på, ready lyser, istället för räckvidd stod det bara "----" i displayen, och laddaren fortsatte pösa på med ström. Nödbrytaren och en omstart hjälpte till slut...

Mjau123

Jeg har samme problem på i-miev 2017-modell: Får opp "isolasjonsfeil" ved bruk av hurtiglader fra Fortum. Lading avbrytes på alle ladestasjoner jeg har prøvd, og samme melding i display. Da vi spurte, fikk vi beskjed fra forhandler om at feilen ligger i software'en på ladestasjonene. Ellers lite/ingen info om dette verken fra Mitsubishi eller ladeselskap der vi er medlem. Har meldt ifra til elbilforeningen, som  skal ta det opp med Fortum. Har en god del utgifter til leiebil pga dette, og det har foregått i flere måneder - merket det for vår del første gang i juli. Er i kontakt med både Fortum, Mitsubishi og Elbilforeningen om dette. Har også forhørt meg hos forbrukerombudet. Håper på snarlig løsning, veldig upraktisk og dyrt.

Aleco

#18
Har fått samme respons på alle hurtigladerne ved Nygårdskrysset ved Ski. Måtte stå og sette på lading 20 ganger til jeg hadde fått de 10 prosentene jeg trengte for å komme meg hjem. Ble litt urolig for om det kanskje trengtes ny modul i bilen, som ikke akkurat er en sum jeg greier å dekke...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA