Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøvekjørt Partnet Tepee elektrik

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), torsdag 23. august 2018, klokken 23:12

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

(dupliserer info lagt ut i annen post)
Prøvekjørte en Partner Tepee electric bar for å ha vært borti det meste av det som kan rulle helelektrisk.
Lånte bilen over 1 døgn, fikk mine ca 50 km hver vei til og fra jobb på krevende topografi + noe turer utenom.

Akilleshæl:
Rekkevidde. Forbruk er muligens så vidt lavere enn e-NV200 med 24kWh batteripakke.
Men: De som klarer seg med rekkevidden til en trilling, Fiat 500e, brukt Leaf 2011/12 vil klare seg og kan muligens vurdere enn ny bil for familie på 5 med tvillingvogn til samme prisen som en del av bruktbilene ute.

Setet er høydejusterbart og ratt kan justeres i både høyde & lenge (begge pluss over e-NV200), men det er mykt og gir lite støtte. Merkelig at det ikke er noen midtkonsoll eller brukbar koppholder:)

Men for barnefamilier er det mulighet for 3 individuelle seter (extra) og bedre utsikt fra vinduene enn skyteskårene i en e-NV200 bak.

For de som klarer seg med rekkevidden og vilbruke en slik bil i stedet for ting&tang i stedet for tilhenger så har den noen veldig praktiske egenskaper. Seterygg på passasjersete kan felles ned (ikke mulig på Evalia) og baksetene kan enkel plukkes ut (vanskelig på Evalia). Bagasjenetting fra gulv til tak som er mer solid enn det meste unntatt stålgitter kan flyttes fra bak baksetene til bak fremsetene og det blir en virkelig kombo mellom varebil og familiebil.
Støy og vaggende kjøreegenskaper hører med til kassebil/klassisk fransk fjæring.

Ubrukelig som pendlerbil for meg fra Finnøy til Forus, men veldig mange klarer seg faktisk med rekkevidden til en trilling/500e/brukt Leaf og for disse med familie/behov for kassebil er det et alternativ.

Forresten pluss for Apple Carplay når den manglet innebygget navi, ingen rattvarme og bare ett trinn på setevarme :)
Det ser ut til å være mulig å få gode priser under villedende, f,eks, gitt tilbud på 219.000 inkl vinterdekk og noe ekstras.

Om 2-3 år kommer sikkert en 50kWhbatteripakke til Citroen/Peugeot/Opel i Berlingo/Partner/Combo drakt. Sannsynligvis vil den bli mer attraktiv enn Kangoo ZE og Evalia når den kommer, men sikkert også noen prishakk opp.

Gordon Retriever

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på torsdag 23. august 2018, klokken 23:12Merkelig at det ikke er noen midtkonsoll eller brukbar koppholder:)

Siden du nevner det::)
Funksjonelle koppholdere har vært mangelvare i mange franske biler opptil ganske nylig.  Årsaken er kulturell.  For franskmenn nytes kaffe nytrukket i en liten kafé man velger å stanse ved langs veien.  Å kjøre drikke vassen pytonkaffe mens man kjører er noe som kan overlates til utenlandske villmenn og -kvinner.  Og thermokrus?  Non, non, non. ;D

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 23. august 2018, klokken 23:20
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på torsdag 23. august 2018, klokken 23:12Merkelig at det ikke er noen midtkonsoll eller brukbar koppholder:)

Siden du nevner det::)
Funksjonelle koppholdere har vært mangelvare i mange franske biler opptil ganske nylig.  Årsaken er kulturell.  For franskmenn nytes kaffe nytrukket i en liten kafé man velger å stanse ved langs veien.  Å kjøre drikke vassen pytonkaffe mens man kjører er noe som kan overlates til utenlandske villmenn og -kvinner.  Og thermokrus?  Non, non, non. ;D

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Siden jeg har jobbet i Canada en periode har fått den nordamerikanske vanen megastort kaffekrus som bare må være med overalt (mørkbrent seff), ikke dette tullet med 2-slurkers kaffekopper man servere i latinske land ;)
Det som er snodig er at franskmannen tenker på at man må kunne ha med en brusboks uten at den velter i svinger eller når man bremser (gjelder ikke disse nymotens slanke brusboksene), se bildet i posten over som ikke tillot at denne teksten fikk følge med:)

elektrolux

Der er plass til en vinflaske i hver dør.

Ellers interresant med dette kulturelle. Legg merke til når tyskere demontrerer lastekapasitet. Svært ofte vises det til hvor mange ølkasser en får inn i lasterommet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

goggo

Sitat fra: elektrolux på fredag 24. august 2018, klokken 06:36
Der er plass til en vinflaske i hver dør.

Ellers interresant med dette kulturelle. Legg merke til når tyskere demontrerer lastekapasitet. Svært ofte vises det til hvor mange ølkasser en får inn i lasterommet.

Trodde det var danskene som målte i ølkasser jeg.
Var det ikke slik at man markedsførte de to danske elbilene Kewet og City-El med at den ene hadde plass til 2 ølkasser mens den andre bare hadde plass til 1 kasse?


mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Ebe

Flott tilbakemeldig på bilen! Nissan har helt klart noe å lære på varebilkonvertering. Spesielt sete- og vindusløsninger
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

ksorlund

Jeg bestilte med midtkonsollen. Det er en koppholder i forkant på midtkonsollen og to koppholdere i bakkant på sokkelen til koppholderen

Sent fra min ANE-LX1 via Tapatalk

2018 Peugeot Partner Tepee Electric
2016 Kia Soul EV Exclusive

Myrvang

Da har jeg prøvd Tepee. Lånte varbilen men er 5-steren som ville vært aktuell.

Kun 2 ISO-fix og kort rekkevidde var avgjørende for at vi ikke går for denne. Hadde ikke ventet annet enn en enkel bil, så bilen sto til forventningene på det meste, men når det er 3 separerte seter bak men kun 2 ISO-fix (har 3 barn) og rekkevidde rundt trillingene blir det for snaut for oss.

Desverre, for er mye annet som er bra med bilen.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA