Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fra S til X

Startet av stiAn80, onsdag 22. august 2018, klokken 20:55

« forrige - neste »

stiAn80

Hei. Vurderer å bytte min S90D til en X75D uten premium. Litt betenkt på å kjøpe en bil uten oppgradert lydanlegg som jeg har i S'n. Noen som har gått fra S med oppgradert til X uten? Hva synes dere? Å noen i Trondheim som kunne latt meg høre?

Ellers, begynner finishen å bli bra på X?

Mons

Jeg syntes forskjellen var overraskende liten fra min Model S P85+ med lydpakke, til Model X uten premium lyd. På motorvegen overdøver uansett vegstøyen all eventuell hifi-opplevelse. For min egen del ville jeg heller slått til på en pakke med lyddemping fra tredjepartsleverandør, enn å gå for premium lyd.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Vhagar

Sitat fra: stiAn80 på onsdag 22. august 2018, klokken 20:55
Ellers, begynner finishen å bli bra på X?

Nei.

Når det kommer til lyd, så er vel Tesla sin egen nye lyd bedre enn Dolby lyden. Men da må du få tak i bil med ny MCU så vidt jeg har skjønt. I det dårlige opptaket under så fremstår jo den nye som mer luftig hvertfall i mine ører men det er ikke mulig å bedømme 100% utifra en youtube video.

https://www.youtube.com/watch?v=zBx4-yVwPxI
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Marken74

Hei

Driver selv å vurderer X75D og ser at Premium Oppgraderingspakke er inkludert i prisen. Den består blant annet av; •Lydsystem satt sammen spesielt for Tesla sin ultra-stille kabin.
Tesla Model S 85kwh - svart lakk, svart skinn, Glasstak, 21", Aktiv luftfjæring, Tech-pakke, Parkeringsassistent, Lydstudio-pakke, Bakovervendte seter, Lyspakke, Sikkerhetspakke, Pakkehylle. Forventet levering tidlig i Januar 2014. Solgt....

Kjøpt E-Golf med alt utstyr Mars 2015 -solgt

Tesla X75D september 2018

stiAn80

Er inkludert i nye bilder nå, men vurderer inventory...

bogey

Ref. videoen. Kommer standard lydsystem (ikke premium) med AP 2.5 MCU, eller er det premium? Fikk ikke med meg alt.

HaraldRex

Sitat fra: bogey på torsdag 23. august 2018, klokken 08:47
Ref. videoen. Kommer standard lydsystem (ikke premium) med AP 2.5 MCU, eller er det premium? Fikk ikke med meg alt.

Det er ingen kobling mellom lydsystem og MCU eller AP... (Bortsett fra at Dolby greiene forsvant med ny MCU)
Alle biler produsert etter ca. slutten av mars 2018 har ny MCU uansett.

bogey

Sitat fra: HaraldRex på torsdag 23. august 2018, klokken 09:40
Sitat fra: bogey på torsdag 23. august 2018, klokken 08:47
Ref. videoen. Kommer standard lydsystem (ikke premium) med AP 2.5 MCU, eller er det premium? Fikk ikke med meg alt.

Det er ingen kobling mellom lydsystem og MCU eller AP... (Bortsett fra at Dolby greiene forsvant med ny MCU)
Alle biler produsert etter ca. slutten av mars 2018 har ny MCU uansett.

Takker.

Vhagar

Premium lydpakke var vel med Dolby på gammel MCU og Tesla's egen på ny MCU? Så en viss kobling er det vel? (ikke egen dolby chip). Blir spennende å se om de med gammel MCU får tilbud om oppgradering fra Dolby til Tesla's eget system om det ikke er kobling mot MCU'en.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

JorEl

Lurer på hva som ville gitt "best" lyd?

Premium
eller
Standard med en god subwoofer der man kunne stilt inn x-over til 80hz.
Bass til sub og resten til standard høytalerene.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Elkjell

Jeg har hatt to model S med oppgradert lydanlegg.
I fjor kjøpte jeg ny  X med standardlyd og er like fornøyd med det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA