Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bør man kjøpe hos en autorisert forhandler?

Startet av hannaaurora, onsdag 22. august 2018, klokken 14:07

« forrige - neste »

hannaaurora

Hei!
Skal kjøpe min første el-bil. Har lite peiling både på biler generelt - og derfor også el-biler, men har nesten landet på at det må bli en ny (eller nesten ny) Kia Soul. Ser at hvis man går utenom den autoriserte forhandleren - som i Bergen er Bertel Steen - så kan man på finne "nye" biler (f. eks kjørt 10 000 km) med tilnærmet samme egenskaper (Exclusive), som er 20-30 000 billigere enn hos Bertel Steen. Dette er ikke privat, men hos andre - kanskje mindre - bilforhandlere. De tilbyr samme garantitid.
Spørsmålet er om det er noen ulemper med det - og eventuelt hvilke? Kan jeg mistenke at det er en annen "type", som ikke er tilpasset norske forhold?
Takknemlig for hjelp :)
(Kan nevne at valget for meg har stått mellom en Renault Zoe og Kia Soul, men landet på Soul - noe det vel er forståelse for i akkurat dette forumet :)

Usikker

Tror ikke det spiller så stor rolle, garantien er fra Kia
Kan være greit å se om det er en 2018 utgave med 30kwh batteri eller om det er en "overligger" med 27kwh batteri
Få tak på chassinummer hvis du er i tvil om hva det er og send forespørsel til Kia Norge
https://www.kia.com/no/kontakt-oss/kontaktskjema/#/

De bruker å svare etter noen dager på mail... eller ring de
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA