Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis superlading for eier nr.2?

Startet av Lille Lance, onsdag 22. august 2018, klokken 06:09

« forrige - neste »

Klykken

Var vel snakk om div taxi-selskap og "SuC-hjemmelading" tidlig, men usikker på hva endskapen ble.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

SabreMan

Sitat fra: Whatwatt på fredag 24. august 2018, klokken 12:43
Er ikke "gratis" Superladning begrenset til 4000kWt pr. år?

Jeg mener det er begrenset til 400 kWt hvis du ikke bruker en henvisningskode, men det gjelder vel de færreste.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

MrBacardi

Sitat fra: Klykken på fredag 24. august 2018, klokken 13:54
Var vel snakk om div taxi-selskap og "SuC-hjemmelading" tidlig, men usikker på hva endskapen ble.

Teslaer kjøpt etter 15. des 2017 kan ikke benytte Superchargere hvis bilen benyttes som taxi eller ligenende:

Sitat
Supercharger Fair Use (Rimelig bruk av Superchargerne)

For å sikre at Superchargerne er tilgjengelige for deres tiltenkte bruk, ber vi om at du ikke lader ditt kjøretøy med en Supercharger dersom ditt kjøretøy blir brukt:

som en taxi;
til kjøreoppdrag eller samkjøring (gjennom Uber, Lyft eller lignende tjenester)
til kommersiell levering eller transport av varer
til statlige formål; eller
til andre kommersielle foretak

Hvis du lader ditt kjøretøy på en måte som ikke overholder disse Supercharger Fair Use Policy, kan vi be deg om å endre denne oppførselen. Vi kan også iverksette ytterligere tiltak for å beskytte tilgjengeligheten for Superchargerenes tiltenkte bruk, slik som å begrense eller stenge av ditt kjøretøys evne til å bruke Supercharger stasjoner.

Retningslinjene gjelder alle Superchargere verden rundt og alle Tesla kjøretøy kjøpt, både nye og brukte, enten fra Tesla eller en tredjepart, etter 15. desember 2017. Tesla kan velge å ekskludere enkelte Supercharger-stasjoner fra retningslinjenes virkeområde, for å imøtekomme spesifikke lokale omstendigheter.

https://www.tesla.com/no_NO/about/legal?#supercharger-fair-use
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

daktari

Lurer på hva retten ville ment var innenfor "til andre kommersielle foretak". F.eks. et enkeltmannsforetak som driver salg, konsultenttjenester etc? Det er jo kommersiell virksomhet... altså "næring" som det heter hos Skatt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Lacaixxa

Pga høy strømpris er biler med gratis superlading attraktiv i bruktmarkedet. Er det noen som har gått rundt regelen om fjerning av lading på ny eier? Er dette noe som er automatisert ifbm eierskifte hos vegvesen ?
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

MrBacardi

Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 29. juni 2022, klokken 17:10
Pga høy strømpris er biler med gratis superlading attraktiv i bruktmarkedet. Er det noen som har gått rundt regelen om fjerning av lading på ny eier? Er dette noe som er automatisert ifbm eierskifte hos vegvesen ?

Mulig man kan "trikse seg" rundt det hvis forrige eier beholder bilen i sin tesla-konto, og altså ikke overfører bilen til kjøper sin Tesla-konto. Og deretter deler bil-tilgangen i Tesla-appen med ny eier. Men det er ikke veldig reelt, da forrige eier fortsatt har full tilgang til bilen  ;)

For jeg tipper det er ifbm. eier-endringer på bilen i Tesla sine systemer at fjerning av lading på ny eier skjer.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Lacaixxa

Hvis man ikke har Tesla lenger kan jo ny kjøper i teorien overta konto, men mulig jeg ikke har tenkt tanken helt ut
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Lucifer-

Kan jo hende Tesla har algoritmer som oppdager det dersom en bil får ny "hjemmeadresse", og dermed tar en manuell titt i kjøretøy-registeret..

turfsurf

Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 29. juni 2022, klokken 21:18
Hvis man ikke har Tesla lenger kan jo ny kjøper i teorien overta konto, men mulig jeg ikke har tenkt tanken helt ut
Har gjort dette selv (ikke av den grunnen dog), man kan jo bytte både e-post adresse og andre personalia på kontoen, så det eneste man mister er historikk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Jeg har endret både epost og adresse, men mistet ikke historikk. Tror man må registrere eierbytte for at det skal skje.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 30. juni 2022, klokken 10:13
Jeg har endret både epost og adresse, men mistet ikke historikk. Tror man må registrere eierbytte for at det skal skje.
Du mister det fordi du overfører kontoen til en annen person.. han får inn alle sine kontaktdetaljer og logininformasjonen, og kan selvfølgelig skifte passord, så da har du åpenbart ikke historikken lenger.

Motorwatt

#26
"Read my Lips" - Mistet ikke historikk 😁 Men skjønner hva du mener...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tuxedo

#27
Man kan endre både epost og adresse uten å miste historikk, men om man på denne måten donerer kontoen til en annen så er det selvsagt goodbye til både konto og historikk. Tror motorwatt og geear snakker litt forbi hverandre her.

geear

Tror vi forstår begge to, definisjonen av mistet derimot...

Når man selger en Tesla og overfører til ny eiers Tesla-konto, så beholder man hele historikken på gammel bil selv. Ny eier starter på scratch med alt som omhandler bestillinger, service og lading. På godt og vondt. Sender man med kontoen så mister man naturligvis tilgang på historikken, men historikken i seg selv forsvinner ikke.  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA