Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knirking i forstilling

Startet av stiAn80, mandag 20. august 2018, klokken 12:08

« forrige - neste »

stiAn80

På min S90D 2016 er det noe knirking fra venstre side på forstillingen ved ratting og når jeg kjører over kanter i lav fart. Lyden forsvinner ved normal kjøring i høyere hastighet. Bilen var inne et par timer for noen uker siden for dette, men Tesla fant ingen løsning, og satt opp bilen på en lengre service i oktober (!) for videre feilsøking.

Noen som har hatt noe lignende, og kan gi meg et tips på hva det kan være?

Muffinman

Hadde det på vår 2013 P85 ved ca 38.000km. Camberarmen ble identifisert som synderen, og byttet på garanti. Den ble byttet på nytt sammen med den på andre siden samt flere andre understellsdeler pga slitasje i år ved ca. 138.000km.

stiAn80

Vil det si at det er mulighet for at hjulet er ute av stilling, og at jeg få ekstra slitasje på det dekket?

Muffinman

Vet ikke om det var slakke i armen på vår bil, men hjulstillingen var generelt så på viddene at bilen stort sett ødela alle dekk som kom nærmere enn 2 meter. Men du ser jo selv hvordan dekket slites.

stiAn80

Takk for svar. Får følge med litt med tanke på slitasje.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA