Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering September,tidlig oktober noen? Tesla Model x

Startet av Teslafruen, søndag 19. august 2018, klokken 21:00

« forrige - neste »

pd

Sitat fra: ver på mandag 20. august 2018, klokken 08:28
Jeg bestilte en TMX 75D 18/7 og fikk beskjed om at den 27/7 var ferdig produsert og dagen etterpå at den var i Transit til havnen. Slik har statusen vært siden da. Har også snakket med delivery og de sier at levering er slutten av september. Så trolig er ikke statusen i My Tesla oppdatert, og forhåpenligvis står bilene vår på båt på vei til Europa :-)


Man kan ikke stole på statusen på "My Tesla", min står fremdeles i transitt fra fabrikk til havn i USA
Bestilt: 13/7  TMX 100D 7S
Bekreftet: 19/7
VIN: 20/7 og" in production"
Oppringt av Tesla 17/8, Bilen er i Belgia
Forventet levering slutten av september i Drammen

Thorleif Hallen

Ingen som har ringt meg, men mistenker vel at vår er i samme forsendelse :o

Teslafruen

Sitat fra: Thorleif Hallen på tirsdag 21. august 2018, klokken 13:39
Ingen som har ringt meg, men mistenker vel at vår er i samme forsendelse :o

Ingen som har ringt oss heller :(


Sent from my iPhone using Tapatalk

chiefoff

Er spennendes dette her!! Håper min bil kommer ila 2 siste uker av september som selger informerte om..

Teslafruen

Sitat fra: chiefoff på tirsdag 21. august 2018, klokken 13:51
Er spennendes dette her!! Håper min bil kommer ila 2 siste uker av september som selger informerte om..

Vår selger sa september, og sist vi snakket med han, sa han de siste to ukene i september. Kjedelig når mytesla aldri blir oppdatert.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Thorleif Hallen

De ringte i går. Bilen er i Belgia, eller snart i Belgia. Litt uklart. Levering siste uke i september/Første uke oktober.

fborch

Jeg har kjøpt inventory, så litt vanskelig å følge status, men selger mente siste i september/først i oktober var sannsynlig.

Teslafruen

Sitat fra: Thorleif Hallen på onsdag 22. august 2018, klokken 08:02
De ringte i går. Bilen er i Belgia, eller snart i Belgia. Litt uklart. Levering siste uke i september/Første uke oktober.

Okei, håper de ringer oss en av dagene nå da. Krysser fingrene for det!

Teslafruen

Sitat fra: fborch på onsdag 22. august 2018, klokken 09:35
Jeg har kjøpt inventory, så litt vanskelig å følge status, men selger mente siste i september/først i oktober var sannsynlig.

Okei,  har Tesla ringt deg nå de siste dagene med siste oppdatering?

Thorleif Hallen

Sitat fra: Teslafruen på onsdag 22. august 2018, klokken 09:51
Sitat fra: Thorleif Hallen på onsdag 22. august 2018, klokken 08:02
De ringte i går. Bilen er i Belgia, eller snart i Belgia. Litt uklart. Levering siste uke i september/Første uke oktober.

Okei, håper de ringer oss en av dagene nå da. Krysser fingrene for det!

De jobber seg nok gjennom listen og ringer snart:)

fborch

Sitat fra: Teslafruen på onsdag 22. august 2018, klokken 09:52
Sitat fra: fborch på onsdag 22. august 2018, klokken 09:35
Jeg har kjøpt inventory, så litt vanskelig å følge status, men selger mente siste i september/først i oktober var sannsynlig.

Okei,  har Tesla ringt deg nå de siste dagene med siste oppdatering?

Nei, de har ikke det.

tglad

Jeg bestilte en TMS100D, bekreftet 12/7. Ferdig produsert og i transit til havnen i USA 3/8 med forventet levering september/tidlig oktober. Ble oppringt av delivery 17/8 der de sa at den snart var i Baltimore og skulle lastes på en båt til Belgia. De opplyste om at levering fortsatt var sent september/tidlig oktober. Har fortsatt status "i transit til havnen i USA". Nå begynner jeg å bli hakket for ivrig med å sjekke båter som går fra Baltimore og til Belgia. Noen som veit hvilken havn i Belgia den blir sendt til? Er det kune Zeebrugge eller shipper de også til Antwerpen?


Gordon Retriever

Hvis du spør noen hos Tesla, kan de sikkert fortelle deg hvilket skip bilen er ombord i. :)

tglad

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 23. august 2018, klokken 22:47
Hvis du spør noen hos Tesla, kan de sikkert fortelle deg hvilket skip bilen er ombord i. :)

Jeg spurte de om de viste hvilket skip den skulle med, eller om jeg kunne få vite det når den endelig blir lastet på et skip, men fikk da til svar at de ikke hadde oversikt over hvilket skip den skulle på   ???  De har vel antageligvis oversikt over det en eller annen plass i systemet. Menmen, den kommer vel når den kommer, uavhengig av at jeg bruker halve dagen på marinetraffic  :)

Gordon Retriever

Sitat fra: tglad på torsdag 23. august 2018, klokken 22:51
fikk da til svar at de ikke hadde oversikt over hvilket skip den skulle på   ??? 
Så lenge bilen ikke er lastet ombord, kan nok det stemme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA