Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nåværende leveringstid

Startet av Myrknir, fredag 17. august 2018, klokken 16:54

« forrige - neste »

Myrknir

Er det folk som har bestilt og venter på bil eller akkruat fått?

Skriv gjerne inn når du bestilte den, når fikk du bekreftelse/VIN og når får/fikk du den?
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Zimon

Kanskje ikke så aktuelt da ting kan ha endret seg, men jeg bestilte i Oktober 2017 og fikk min utlevert i starten av Juni. Var klar over lengre leveringstid, men var verdt det! :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Myrknir

Bestilte i begynnelsen av januar, men har ikke hørt noe enda. Jeg vet det er lang leveringstid. Så jeg lagde denne posten for å kanskje få et ca leveringstid. Bilforretningen hadde ingen pekepin.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

aasen90

Du kan få kjøpe min til en rettferdig pris i mars/april.

Myrknir

Venter nok på den jeg har bestilt. den komemr vel i løpet av høsten / vinteren.
Når jeg først bestilte ny bil, så tok jeg fargen + utstyret jeg hadde lyst på.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

siddis86

Jeg bestilte i oktober 17 som Zimon. Kunne fått den i juli, valgte å vente til september da jeg fikk valget om 2019-modell.

iumentum

Kjedelig å lese disse tilbakemeldingene, siden jeg bestillte i September og min bil fortsatt står på båten på vei til Norge.

Zimon

Nå var visst min bil en som allerede var satt i bestilling via forhandler, så om det stemmer så sparte jeg kanskje litt tid der. Men levering avhenger også av hva man bestiller av farge og pakkeløsning. Ifølge selger så produserer Hyundai Ioniq i partier. Så f.eks den ene måneden hvit, en annen måned blå, en tredje svart etc, eller også avhengig av utsyrsnivå. De har nok statistikker + bestillinger inne som gjør at de kan få gjort dette så effektivt som mulig, da de ønsker jo selvsagt å få bilene ut.

@iumenum du venter på noe godt, så det er ikke forgjeves. :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Myrknir

Får håpe bilen kommer i år. Jeg valgte den aurora silver med teknik + skinn og soltak. Så får vi se når den dukker opp. Frykter litt at den ikke kommer før neste sommer.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Zimon

Selger bør kunne gi ett grovt estimat, for min del så bestilte jeg i oktober. Selger sa at etter plan skulle bil komme i mars, men vi skrev mai-juni i kontrakt. Så var det greit for selger og meg, da selger ikke kan noe for om fabrikk blir forsinket. Så som nevnt starten av juni fikk jeg den utlevert.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

staljin

Bestillt min i dag. Fikk beskjed at ventetid er 3 til 6 månader.

lenny36

Ventelistene skrumper nok inn nå som Kona har tatt over store deler av markedet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

kentroger1

Det kan nok hende....men er minimalt med Konaer som kommer også. Vet ikke siste salgstall, men sist jeg hørte var 7700stk som hadde inngått kontrakt, med over to års ventetid på de som har høye nummer og nybestillinger. Ioniq har fortsatt kortere ventetid, men er fortsatt på 8-10 mnd. Begynner derimot å bli en del brukte å få tak i for de som vil ha en ventebil mens de venter på Kona.
2019 Hyundai Ioniq EV Rød

DavidSua

Jeg bestilte i Ensjø i forrige mai, og de sa, den kommer om 6 til 8 måneder. Jeg håper ikke mer enn 8!

DavidSua

Sitat fra: siddis86 på lørdag 18. august 2018, klokken 16:22
Jeg bestilte i oktober 17 som Zimon. Kunne fått den i juli, valgte å vente til september da jeg fikk valget om 2019-modell.

Mener du at bilene som kommer etter september er 2019-modell? hva er forskjellen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA