Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

473 inventorybiler til salgs- I Norge

Startet av Pepsipepsi, fredag 17. august 2018, klokken 16:19

« forrige - neste »

Nasatech

Dette er ikke avbestilte biler. Nå har en del blitt solgt (var langt over 500), men da alle var der så kunne man se at de hadde vin etter hverandre.

Dette er lister jeg lager ut i fra «made to inventory». Tesla gjør som alle andre bilmerker; lager biler de kan ha på lager for rask levering.

Går dere på Tesla sine sider så ligger det 3 biler der.

Bilene på https://teslainventory.teslastats.no/ lages, sendes over og tilbys etter hvert. Tesla vil helst kontrollere dette selv og ikke legge ut alle på en gang, men vi lever jo i et demokrati så jeg tenkte det var hyggelig å dele bilene med «alle i gata».

Noen av bilene er selvfølgelig gamle demobiler eller avbestilte biler. Demobiler har høy rabatt og høy kilometer. Alle inventory står automatisk til 50km og er nye.

Fordelen med inventory for øyeblikket er jo at disse kan leveres før rentekampanjen går ut og kan derfor tilbys med 0.49%/0.99% rente.

Hvis dere tror Norge har mange så sjek Nederland (velg land fra menyen). Er over 1100 inventory der ;)

Ellemelle

Sitat fra: Nasatech på fredag 17. august 2018, klokken 21:37
Tesla gjør som alle andre bilmerker; lager biler de kan ha på lager for rask levering.
Hvis du ser på din egen statistikk, så virker ikke dette logisk.
I Norge selges det mest av X75 6-setervarianten, og disse finner du nesten ikke blant inventory-bilene.

Hvis man bygger for å ha på lager, vil man i det minste bygge de bilene som blir etterspurt.

What-a-watt

Vi som bestiller (og står ved bestillingen) kan sammenlignes med soldater som melder seg frivillig til krig. "Det skjer ikke noe med meg", og det er bare feiginger som skygger unna. En merkelig del av menneskets natur.  :o

Nasatech

Sitat fra: Ellemelle på fredag 17. august 2018, klokken 21:56
Hvis du ser på din egen statistikk, så virker ikke dette logisk.
I Norge selges det mest av X75 6-setervarianten, og disse finner du nesten ikke blant inventory-bilene.

Hvis man bygger for å ha på lager, vil man i det minste bygge de bilene som blir etterspurt.

Ja, og beklager dårlig oppdatering på den. Jeg tenkte å lage en funksjon hvor man kan tidsbegrense statistikken. Ser man på siste året så er det helt klart flest 5-seter som er registrert. Grunnen til at statistikken «lyver» litt er at 5-seter ikke var tilgjengelig det første året bilen ble solgt i Norge.

Rasmus77

På enkelte biler på inventorylisten står det oppført en rabatt.

En kollega ringte til Tesla i Trondheim og spurte litt forskjellig om inventorybilene og han fikk beskjed om at den rabatten ikke er reell så den skulle han bare se bort ifra.

Noen som kjenner til dette?

Nasatech

Sitat fra: Rasmus77 på lørdag 18. august 2018, klokken 00:12
På enkelte biler på inventorylisten står det oppført en rabatt.

En kollega ringte til Tesla i Trondheim og spurte litt forskjellig om inventorybilene og han fikk beskjed om at den rabatten ikke er reell så den skulle han bare se bort ifra.

Noen som kjenner til dette?

Dette stemmer. Det er en feil i Tesla sine systemer. Ringer du inn og bestiller eller hører med selger så får du ikke rabatten, men kjøper du online (trykker på linken) så får du bilen til prisen som står på siden.

Man kan orden finansiering og referral senere (om man ikke bare trykker på min på inventory siden :) )

Bra tips på en fredags kveld ;)

Softblue

Rabatten er ikke reel, fordi biler med rabatt mangler utstyr som senere har blitt standard. Så rabatten er bare fradrag for utstyr som mangler på nye modeller.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Nasatech

Sitat fra: Softblue på lørdag 18. august 2018, klokken 02:03
Rabatten er ikke reel, fordi biler med rabatt mangler utstyr som senere har blitt standard. Så rabatten er bare fradrag for utstyr som mangler på nye modeller.

Det stemmer. Men følger du med på prisene så ser du også at noen er lavere enn det selgere hos Tesla kan gi. Høre dere med salg og de sier prisen er feil (for lav) så trykk på linken og kjøp for da får man faktisk bilen til den prisen :)

What-a-watt

Sjekket med bilen jeg har i bestilling - S75D Inventory.. Dette gav en pris på 745.500.- uten FSD. Min kom - med FSD - på ca 8.000.- under denne prisen.

creal

Det som står oppgitt som "rabatt", er ikke rabatt nei, men justering for endret utstyrtsnivå i standard. Derimot er det mange inventorybiler som har prisen satt ut i fra gammel pris på lakk, og således selges med en reell rabatt på kr. 4.000,- som ikke fremkommer direkte. Pluss at prisene gikk opp i går, slik at rabatten har økt med ca ytterligere kr. 4.000,-.

I tillegg er kontantverdien av kampanjerenten på rundt 40 - 60.000,-.

Sitat fra: Softblue på lørdag 18. august 2018, klokken 02:03
Rabatten er ikke reel, fordi biler med rabatt mangler utstyr som senere har blitt standard. Så rabatten er bare fradrag for utstyr som mangler på nye modeller.

Pepsipepsi


Touring

Er solgt under 40 Tesla så langt i august.  Hva skjer?

Øyvind.h

Sitat fra: Touring på mandag 20. august 2018, klokken 14:46
Er solgt under 40 Tesla så langt i august.  Hva skjer?
Batching. Alle" som venter bil nå får beskjed om september. Sikkert samlet opp et stort lass som vanlig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Jeronan

Sitat fra: Whatwatt på lørdag 18. august 2018, klokken 11:08
Sjekket med bilen jeg har i bestilling - S75D Inventory.. Dette gav en pris på 745.500.- uten FSD. Min kom - med FSD - på ca 8.000.- under denne prisen.

Check the rims on that inventory car. Seems to be 21inch turbines. Those are crazy expensive (read overpriced).
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

What-a-watt

Tror ikke de inngår. Da hadde det nok stått i beskrivelsen. Men jeg reagerte også på det. Stock-foto?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA