Skrevet av Emne: Ladelokk til E-up  (Lest 230 ganger)

ireorp

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ladelokk til E-up
« på: torsdag 16. august 2018, klokken 11:47 »
Jeg er veldig interessert i å vite hvor mange eiere av E-up har opplevd at ladelokket brekker av?

Vi har fått nytt ladelokk 2 ganger på 4 år (!) fordi det brekker av. Første gang gikk det på garantien, andre gang måtte vi betale selv. Jeg har kjørt bil i 30 år og har aldri opplevd at for eksempel bensinlokket brekker av. Ladelokket burde være av enda bedre kvalitet og konstruksjon enn et bensinlokk, siden det åpnes og lukkes flere ganger i uka. I dialog med verkstedet har vi blitt enige om at jeg ikke gjør noe "feil" med lokket, og vi parkerer i privat innkjørsel, så det er ikke hærverk... Det er ganske frustrerende!

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Ladelokk til E-up
« Svar #1 på: torsdag 16. august 2018, klokken 21:40 »
Vårt brakk av forde jeg såvidt kom borti det med ladepistolen idet jeg sto bak bilen og drog den ut i stedet for å dra den rett ut fra siden.

Burde selvfølgelig ikke ført til brekkasje, men det gjordet det, og fikk tilbud om reparasjon til 30 000 + kr siden bilen måtte settes i karantene før noen av mekanikerne kunne nærme seg den spenningsførende delen av bilen. Endte derfor med at jeg tok saken i egne hender, og med dødsforrakt byttet luken selv. Var forøvrig meget enkelt og helt udramatisk. :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El og Citroen AX elektro
Har for tiden VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS. Utleievirksomhet via Nabobil.no, Leieting.no, Avamera.com og Air B&B i tillegg til privat og eget firma. Bytter hus via homeforexchange.com

Elmo

• Gold Member
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: Ladelokk til E-up
« Svar #2 på: lørdag 18. august 2018, klokken 21:19 »
Samme innlegg ligger i eUp forumet. Skriv heller svaret ditt det Elektrolux ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Saxo 2000 og P106 2001. Vi har kjørt tilsammen 146.000 km med PSA classic.
Har nå også en eUp 2015, gått 50.000 km hittil.