Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Støtfanger datt av

Startet av MrOtto, tirsdag 14. august 2018, klokken 10:47

« forrige - neste »

daktari

4 tilfeller på x0000 biler produsert?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: Løve på onsdag 29. august 2018, klokken 16:40
Minst fire uavhengige tilfeller så langt. Det spekuleres i om de er design- eller produksjonsfeil. Mye tyder på at overlappende skjøter er montert slik at de fanger vann og derfor river av støtfangerdekselet i rimelig lave hastigheter. Sånn går det når brute force er veien til «høye» produksjonstall.
Du undergraver din egen troverdighet. Hvor mange 1.4 TSI-motorer er levert? DEN er et problem.
https://www.motormannen.se/aega-bil/reparation-och-service/volkswagens-kamkedjor/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Løve

Ja, glemte nesten at det å feste et støtfangerdeksel er nybrottsarbeidet på ekstremt høyt teknisk nivå i ukjent terreng der ingen har våget å gå før... Å ha feil som dette etter bil nummer 1000 er skrudd samen kan i beste fall omtales som amatørmessig. Når en gjør sånne tabber, hvilke andre tabber er da gjort?

Øyvind.h

Når Tesla gjør feil er det ondskap og amatørmessig.
Når VW golf bakluke gnager seg igjennom støtfanger eller bakdører sliter av lakken på karosseri er det bare feil som selskaper iblant gjør. Viktig å jakte på feil og tabber. Det bringer glede i hverdagen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

RonnyØ2

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. august 2018, klokken 20:03
Når Tesla gjør feil er det ondskap og amatørmessig.
Når VW golf bakluke gnager seg igjennom støtfanger eller bakdører sliter av lakken på karosseri er det bare feil som selskaper iblant gjør. Viktig å jakte på feil og tabber. Det bringer glede i hverdagen.

Etter å ha eid (og eier) flere VW, så tror jeg ikke vi skal gå inn på alle feil i denne tråden.. skulle nesten tro det lå noe i programvaren på den om at ting skulle ryke med en gitt intervall etter endt garanti... Før ôg forøvrig

1000kwh

Dette er fortsatt en bagatell. Ikke så lett å se på forhånd at dette skulle bli et problem.

Komisk hvis dette er det man feller Model 3 på når man ser på hvor mye feil som rammer ALLE nye modeller.


automat

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Øyvind.h

Sitat fra: RonnyØ2 på onsdag 29. august 2018, klokken 20:19
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. august 2018, klokken 20:03
Når Tesla gjør feil er det ondskap og amatørmessig.
Når VW golf bakluke gnager seg igjennom støtfanger eller bakdører sliter av lakken på karosseri er det bare feil som selskaper iblant gjør. Viktig å jakte på feil og tabber. Det bringer glede i hverdagen.

Etter å ha eid (og eier) flere VW, så tror jeg ikke vi skal gå inn på alle feil i denne tråden.. skulle nesten tro det lå noe i programvaren på den om at ting skulle ryke med en gitt intervall etter endt garanti... Før ôg forøvrig
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Bloomberg estimerer nå 78000 Model 3 produsert, så dette er en krise. 4/78000 Model 3 = recall!! Det er 0,005% av bilene det. Hvis jeg hadde fått 0,005% av en tier hver gang "Løve" slang dritt om Tesla hadde jeg dog vært rik nå...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

THE

Lurer på hvor mange dørhåndtak på Tesla S de har skiftet? Er nok på litt mer enn 0,005% av bilene, men det har jo ikke fått Tesla til å gå over ende heller.

Har uansett ikke problem med å godta at Tesla har gjort en designfeil med støtfanger på Model3, men er vel ikke det store problemet å endre innfesting slik nye deler som monteres ikke har dette problemet. Siden det ikke er en sikkerhetskritisk feil, så blir det vel ikke en recall heller.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Lassi

Kan fort bli en sikkerhetskritisk feil for dem som kommer bak og må navigere rundt\over støtfangeren...

1000kwh

Sitat fra: Lassi på torsdag 30. august 2018, klokken 08:21
Kan fort bli en sikkerhetskritisk feil for dem som kommer bak og må navigere rundt\over støtfangeren...
Skjer ikke dette i store vannmengder? Ikke i 120km/t på motorveien.

Øyvind.h

Minner litt om titanskjoldet Tesla måtte ettermontere for noen år siden for å unngå skader på batteri når man kjørte over store gjenstander i veibanen.

I dette tilfellet er det nok ikke usannsynlig at Tesla gjør noen små designendringer i plasten under bilen/bak hjulbue slik at dette ikke kan skje. Recall er nok lite sannsynlig, men kanskje det blir en del de bytter på ordinær service?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

emurof

Sitat fra: Løve på onsdag 29. august 2018, klokken 16:40
Minst fire uavhengige tilfeller så langt. Det spekuleres i om de er design- eller produksjonsfeil. Mye tyder på at overlappende skjøter er montert slik at de fanger vann og derfor river av støtfangerdekselet i rimelig lave hastigheter. Sånn går det når brute force er veien til «høye» produksjonstall.

"Det spekuleres i"... "mye tyder på at"... Mye spekulasjoner og synsing for å sverte Tesla i størst mulig grad.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA