Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia soul EV app finnes !

Startet av Arthur Morgan, tirsdag 14. august 2018, klokken 03:10

« forrige - neste »

Arthur Morgan

Hei. Når jeg  browset nettet så jeg at det finnes enn app til elbilen kia soul.
Her kan du starte lading, planlegge ladetider, sjekke status osv.
Jeg trodde KIA soul ikke hadde  app jeg ? Er denne da bare forbeholdt i andre land? Har ikke satt meg veldig inn i det så tenkte om noen her inne som visste noe om dette?

Sjekk link:

https://www.kia.com/us/en/vehicle/soul-ev/2018/uvo

sylwester

Det virker med som om det er WIP. UVO ser ut til å være en app for fossilbiler, men "green" har batteri etc. Fant den i iTunes, men ikke Google Play så de gir nok lyd fra seg når appen er tilgjengelig for begge plattformer.

En ting jeg ikke likte og hvor den avviker fra Leaf er dette: "Climate Schedules must be set prior to start with vehicle plugged in."

Jeg parkerer nesten aldri bilen plugget inn så dette er en deal-breaker for meg. Jeg må kunne slå på AC når bilen har stått 6 timer i sola på Tusenfryd eller på varmen når bilen har stått parkert ute hos venner. Leaf lar meg gjøre det, men begrenser til 15 minutter før den slår det av igjen.

Jeg tror nøkkelen til en mer sosialistisk og rettferdig greie på ladestasjonene oppstår i det man kan sjekke ladestatus fra kafeen og Niro virker med ett noe mer attraktiv enn Kona. 

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

goev

UVO er spesielt for Kia America. De har en egen telemetrienhet i bilen som ikke finnes i biler utenfor USA, og selv om noen har USA-importert Soul, så bruker den et mobilt nettverk som ikke er kompatiblet med de norske.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

Counterpointer

Det er app i både USA og Asia. Det er Kia/Huyndai  Europa som ikke vil sette opp server løsning som støtter det utstyret som er/kan være, i bilen.

Arthur Morgan

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 14. august 2018, klokken 10:03
Det er app i både USA og Asia. Det er Kia/Huyndai  Europa som ikke vil sette opp server løsning som støtter det utstyret som er/kan være, i bilen.


Ja nå tok jeg tlf til kia norge, dem sier at dem jobber med det og at det kommer. Ca når ville dem ikke spekulere i. Håper det kommer i løpet av året i hverfall for de som har soul og får kommende niro kunder. Kanskje dem slipper appen til da?

Counterpointer

Sitat fra: SKYNET på tirsdag 14. august 2018, klokken 22:08
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 14. august 2018, klokken 10:03
Det er app i både USA og Asia. Det er Kia/Huyndai  Europa som ikke vil sette opp server løsning som støtter det utstyret som er/kan være, i bilen.


Ja nå tok jeg tlf til kia norge, dem sier at dem jobber med det og at det kommer. Ca når ville dem ikke spekulere i. Håper det kommer i løpet av året i hverfall for de som har soul og får kommende niro kunder. Kanskje dem slipper appen til da?
Dette sa de når jeg kjøpte Soul EV i 2014 også............

sylwester

eCall er et EU-krav til alle biler og Norge innfører det i år. Jeg tviler på at det er tilbakevirkende kraft, men for nye typegodkjennelser så vil de måtte ha en telematikkmodul uansett om de implementerer appstøtte eller ikke. Dvs. det er helt høl i hue og ikke da lage støtte for andre funksjoner når biler som f.eks. Kia Nira uansett får eCall.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA