Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjørerute fra Fredrikstad til Neskollen?

Startet av Håkon77, fredag 25. januar 2019, klokken 11:26

« forrige - neste »

Håkon77

Skal til Neskollen på søndag, men er usikker på om jeg skal kjøre E6 straka vegen eller kjøre via Mysen og Fetsund. Bilen bør greie 30mil uten påfyll, men jeg liker å ha litt ekstra. Langs E6 vet jeg hvor laderne er, mens andre veien er ukjent mark.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi


Håkon77

Jeg har gps i bilen.. Jeg lurer på hvilken av rutene som vil gi lavest forbruk.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

elekTrond

Her er to av mine leketøy:    :+1: :+1: Planlegg turen, bruk kart og kompass, lytt til kjentfolk og husk det er ingen skam å snu! Om nødvendig, grav Dem selv ned. (Altså deg sjøl, ikke kjentfolka ; )
:angel: :police:
'13 Mjau

Zimon

Vil nok anbefale E6 rett opp til Oslo og så E6 videre utover. Da er du garantert hurtigladestasjoner i fleng spesielt rundt Oslo. Om det er 2014 Leaf'en du skal kjøre så holdt moderat fart på motorveiene. :) Kjører du om mysen så er det 2km lengre enn E6 og mye mer svinger/opp og ned etc. Du bruker mye lengre tid ifølge google maps så er det 35 min lengre enn E6 og da sparer du energi på mindre oppvarming av bilen for komfort etc.

Men kjører du midt i rushtrafikken i Oslo så kan kan du legge på noen minutter igjennom Oslo.

Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Håkon77

Skal kjøre Huyndai Kona. Greier nok 30mil om jeg starter med varm bil og fullt batteri. Men om omveien om Mysen er en mer elbilvennlig vei så hadde jeg kanskje sluppet å lade i det hele tatt.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Håkon77

Kjørte E6. Hadde igjen 55% ved ankomst Neskollen. Får låne stikkontakt så det blir samme veien tilbake
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Wibla

Fra abetterrouteplanner, med Kona, -5 grader og snø:
2018 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA