Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Livet sammen med Kona

Startet av Gordon Retriever, fredag 10. august 2018, klokken 21:04

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Når dette skrives er det fortsatt en stund til de første norske Kona-bestillerne får overlevert sin bil, men vi kan like godt være litt tidlig ute med denne tråden:

Dette er stedet for diskusjoner og spørsmål som ikke umiddelbart ser ut til å passe andre steder.
Har du montert takboks eller bare er ekstatisk over kabelholderen til den nye ladestasjonen din?  Pictures or it didn't happen. :D

Og ikke minst: Fortell om turer du har hatt der du har nytte av den lange rekkevidden.

Siden Kona ikke er noen lang bil, ser det dessverre ut som man fortsatt må ha med telt på turene i fjellheimen.  Likevel, utility-mode ser ut til å være en praktisk funksjon:  Med den aktiv er framdriftsmotor og lys frakoblet, mens varme/klima, radio samt USB-uttak er tilgjengelig og driftes av hovedbatteriet:



https://www.youtube.com/watch?v=J0Z2H_kfCBA

Kamuflars

Jeg begriper ikke hvordan de kan være smarte nok til å lage en utility mode, og samtidig dumme nok til å ikke sette et eneste strømuttak i bagasjerommet, og heller ikke så mye som et USB-uttak i baksetet. Det blir lang skjøteledning til kjøleboksen...
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Uno87

Er det noen som har tips til hvilke takbokser som passer bra til bilen? Blir spennende å se hvor mye det påvirker rekkevidden på batteriet. Kanskje lurt å gå for den mest aerodynamiske?

Spajderman

Sitat fra: Uno87 på tirsdag 21. august 2018, klokken 22:41
Er det noen som har tips til hvilke takbokser som passer bra til bilen? Blir spennende å se hvor mye det påvirker rekkevidden på batteriet. Kanskje lurt å gå for den mest aerodynamiske?

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=39874.0

Biff

Flott! En tråd jeg kan sende skrytebilder på når jeg blir en av de første i Norge som får bilen (kønummer under 70) :) gleder meg!

tuono

#5
Eh... en av de første? Alt er relativt  :)
Har du sjekka facebookgruppa? Siste er at #1100ognoe suser lykkelig rundt i bilen. Er tydeligvis en god del folk som pr. i dag er ute å kjører nybil.
Er vel allerede solgt et par stykker på finn.no fra privat eier. Ivertfall en hadde gått 50km

hma

Referansen til kønummer har ikke noe samsvar med hvor mange biler som er utlevert. I og med at det hittill kanskje er utlevert +/- 100 biler, syns jeg det fortsatt er innafor å påberope seg å være blant de første.

Jeg fikk Model S i mai 2014. Til tross for at de aller første bilene ble levert ca i september 2013, så følte jeg at jeg var blant de første med Model S (i alle fall sett med dagens øyne) :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

muse

93 stykk Kona registrert t.o.m i dag så er nok bare en med gullhår i ræva som har nr 1000 på lista og som har fått utlevert bil. Joker Nord har jo blitt nevnt :D

andy99

Sitat fra: tuono på onsdag 22. august 2018, klokken 20:15
Eh... en av de første? Alt er relativt  :)
Har du sjekka facebookgruppa? Siste er at #1100ognoe suser lykkelig rundt i bilen. Er tydeligvis en god del folk som pr. i dag er ute å kjører nybil.
Er vel allerede solgt et par stykker på finn.no fra privat eier. Ivertfall en hadde gått 50km
Nå var det bare kødd at noen med nr 11xx har fått bil ;). Fortsatt under 100 stk som har fått bil, så @Biff ligger nok fortsatt tidlig ute.. Kjør på med skrytebilder her på forumet!
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Biff

Kanskje jeg ikke skal det. Jeg har stoffseter og ingen takluke. Da blir det bare masse diskusjoner hvor jeg må forsvare meg

Gordon Retriever

Jo, du må!
Dessuten tror jeg ikke noe på at stoffinteriør eksisterer før jeg ser det.  :D

trykkertor

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 23. august 2018, klokken 18:55
Jo, du må!
Dessuten tror jeg ikke noe på at stoffinteriør eksisterer før jeg ser det.  :D
Haha..... De står på fabrikken og drar en: -"shiiiiiit - noe bestilte tekstilseter. Den hadde vi ikke sett komme. Hva gjør vi nå da??? Frem med nål og tråd."

Gordon Retriever

Jeg er ganske sikker på at Hyundai kan bruke rullene de har til overs av stoffet de brukte til tekstilsetene i Hyundai Accent anno 2004: :)


Helix

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 23. august 2018, klokken 20:31
Jeg er ganske sikker på at Hyundai kan bruke rullene de har til overs av stoffet de brukte til tekstilsetene i Hyundai Accent anno 2004: :)



Nei, de brukte de opp på tekstilsetene i Ioniq  :D

Limodriver

Sitat fra: Biff på torsdag 23. august 2018, klokken 16:10
Kanskje jeg ikke skal det. Jeg har stoffseter og ingen takluke. Da blir det bare masse diskusjoner hvor jeg må forsvare meg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA