Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Håndtak førerdør defekt - kommer ikke ut. Tesla vet ikke når de får del...

Startet av EEE, onsdag 08. august 2018, klokken 14:14

« forrige - neste »

krl

Jeg ville droppet å tukle med noe slikt selv før garantien er ute... Det er fort gjort å ødelegge eller ripe opp noe hvis man ikke vet hva man gjør.

OlaM

Annen midlertidig løsning: Trekk håndtaket ut med tape, trekk litt fiskesnøre gjennom. Knyt det så i en passelig kort løkke.  Så trekker du bare i løkken for å dra ut håndtaket.
'21 3LR

RaBalder

Sitat fra: OlaM på torsdag 09. august 2018, klokken 11:08
Annen midlertidig løsning: Trekk håndtaket ut med tape, trekk litt fiskesnøre gjennom. Knyt det så i en passelig kort løkke.  Så trekker du bare i løkken for å dra ut håndtaket.

Enda bedre ide  :D

Knyt en ordentlig taustump gjennom håndtaket slik at det ikke dras inn. Jo synligere, jo bedre.
Så kan alle se hvordan Tesla bilene er i drift.

Og hvis noen spør, fortell at Tesla-verksted ikke aner når dem kan fikse det.
Og hvor fornøyd du er med servicen.

dundun

I situasjoner som denne er det greit å huske på at delen på ingen måte er utilgjengelig, det er bare Tesla som velger å ikke prioritere deg.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

fredag

Sitat fra: kvasbo på torsdag 09. august 2018, klokken 17:16
I situasjoner som denne er det greit å huske på at delen på ingen måte er utilgjengelig, det er bare Tesla som velger å ikke prioritere deg.

Hvordan får du Tesla til å prioritere deg? Lage så mye bråk at Tesla tar delen fra en annen kunde og gir til deg?

Jeg hører stadig om bekjente som er uten bil eller må kjøre lånebil i mange uker pga en del som må sendes fra USA. Alltid en forholdsvis vanlig del de er forundret over at Tesla ikke har inne på lager.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

krl

Du kan jo henvende deg i salgsavdelingen mens det er kunder til stede :) Det kan vise seg å være effektivt. Bare si at du må gå dit fordi verkstedet ikke bryr seg.

EEE

Det ble tape! Fungerer bedre enn å krype inn gjennom passasjersetet. Folk tror jo det har klikket helt for for meg...

Vanligvis så har ting blitt ekspedert kjapt, og aldri ventet lenge på noengang egentlig. Så dette var en nedtur :(

Erik


LASOL

Da ble det min tur til å få samme problem. Det skjedde selvfølgelig på ferie i utlandet for meg også. Jeg fikk ikke noen forvarsel om at det var noe galt. Prøvde reset, men det er klart en mekanisk feil, det høres ut som om noe er løst inne i døra.

Jeg har satt det i bestilling men Tesla kunne ikke gi noen svar på når delen kom til Norge og når dette kunne fikses. Bilen er en sen 2015 modell som har gått ca 58000 km. Jeg hadde jo håpet at dørhåndtakene skulle holde litt lenger.. Men ser for meg å bruke tape og snortrikset i mange måneder etter det jeg leser her :'(
(Har også steinsprut i ruta jeg frykter vil medføre bytte av frontrute om noen mnd. Kanskje best å bare bestille nå så en ikke risikerer å bli stående med ødelagt frontrute også?)
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

LASOL

Sitat fra: Hodetelefoner på torsdag 09. august 2018, klokken 08:52
Hører du om motoren går?  Kan være kabel brudd. Da fikser du det selv på 10-15min. 
Jeg oppdaget et nesten brudd. Når jeg skulle feste lyddemping som hadde løsnet ifra håndtaket.

Jeg festet på tape nå men lurer på om det er lurt.. Jeg hører at motoren går hele tiden etter at jeg klistret på en eltape bit. Håndtaket går helt inn men motor stopper ikke.. Det kan vel ikke være bra?

Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

RaBalder

Sitat fra: LASOL på lørdag 11. august 2018, klokken 11:50
Sitat fra: Hodetelefoner på torsdag 09. august 2018, klokken 08:52
Hører du om motoren går?  Kan være kabel brudd. Da fikser du det selv på 10-15min. 
Jeg oppdaget et nesten brudd. Når jeg skulle feste lyddemping som hadde løsnet ifra håndtaket.

Jeg festet på tape nå men lurer på om det er lurt.. Jeg hører at motoren går hele tiden etter at jeg klistret på en eltape bit. Håndtaket går helt inn men motor stopper ikke.. Det kan vel ikke være bra?

Hvis du får dørhåndtaket til å fungere med tape, så hadde jeg ikke brydd meg om motor. Hele mekanismen byttes når Tesla omsider kommer til å fixe det.

Det beste hadde jo vært at motoren "døde" slik at motorlyden ikke irriterer sjåføren...  ;)

LASOL

Ok ingen stor sak at motoren går hele tiden skjønner jeg. Men vil ikke den ta strømmen fra 12v batteriet? den har jo gått sammenhengende siden forrige onsdag og viser ingen tegn til å gi seg. Vil ikke det kunne føre til at 12v batteriet tappes en del?! :o
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Kanutten

Sitat fra: LASOL på søndag 12. august 2018, klokken 18:56
Ok ingen stor sak at motoren går hele tiden skjønner jeg. Men vil ikke den ta strømmen fra 12v batteriet? den har jo gått sammenhengende siden forrige onsdag og viser ingen tegn til å gi seg. Vil ikke det kunne føre til at 12v batteriet tappes en del?! :o

Det burde vel være en sikring man kan ta ut for å stoppe dette?

Tuxedo

Sitat fra: Kanutten på søndag 12. august 2018, klokken 19:07
Det burde vel være en sikring man kan ta ut for å stoppe dette?
Da slutter sikkert samtlige dørhåndtak å fungere.

sh1473

Kan man ikke holde inn midterste knapp på FOB for å få ned vinduene, deretter strekke armen inn og åpne?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA