Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Støynivå?

Startet av Bjoris, onsdag 08. august 2018, klokken 11:23

« forrige - neste »

EV-FTW

Sitat fra: TM på onsdag 12. desember 2018, klokken 17:01
eNiro koster da mindre enn e-Golf når du kompenserer for det store batteriet. I tillegg er kvalitetsfølelsen bedre, men eNiro virker helt grei og har gode seter. Prøvekjørte eNiro med Nokian R3 etter å ha kjørt i3 noen dager. Støyen i i3 er klart lavere og den framstår som langt mer påkostet. For de som trenger stor plass og lang rekkevidde er valget enkelt. For de som ikke er avhengig av det, så har man nok mer glede av e-Golf eller i3. Leaf har betydelig lavere støynivå enn eNiro, men det er så mye annet som trekker ned at jeg heller ville valgt eNiro.


Men Leaf med lengre rekkevidde da? Den lanseres snart, og Nissan har bevist at de faktisk klarer å levere biler, så er stor sannsynlighet for at mange vil få denne lenge før Niro.
Prisen blir nok forholdsvis lik.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Bjoris

Blir spennende å se med pris på nye Leaf vs Niro. En får jo komplett Tekna med met.lakk og vinterhjul for 330.000. Sprekt av Nissan om de legger 80.000 på for nye Leaf. Det har jo vært snakk om 50.000...

Nå komme vel skinn i tillegg på Leaf, men den har app og vesentlig lavere støynivå så det er veldig vanskleig for Kia å argumentere for at Niroen er mer bil enn Leaf...


Trond.m

Det er vel grunn til å anta at Leaf 60 kWh får kortere rekkevidde. En Tekna 60 kwh med skinn og vinterhjul bør ikke få en veiledende pris over 400.000.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA