Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Unødvendige pling og plong!

Startet av Sense, onsdag 08. august 2018, klokken 11:12

« forrige - neste »

Trond.m

Tja, hvor gjennomtenkt er det å levere en bil i 2018 uten lengdejusterbart rattstamme. Klimaanlegget virker dårligere enn på 10 år gamle biler. Leaf er sikkert en fornuftig bil som gir mye for pengene, men i3 er jo i en helt annen klasse. Om man liker dørløsningen og valg av 4 seter er en annen sak.

Joltus

I en helt annen klasse ja. Ubrukelig.

Men det er jo objektiv subjetikk.


Trond.m

Sitat fra: Joltus på mandag 13. august 2018, klokken 21:11
I en helt annen klasse ja. Ubrukelig.

Men det er jo objektiv subjetikk.
Slike uttalelser viser vel bare at du ikke vet hva du snakker om. Jeg har hatt i3, i3S, Leaf 30 og Leaf 40kwh så jeg vet tross alt litt om forskjellene.

Joltus

Har kjørt den. Ubrukelig er ikke fordi det er en dårlig bil. For oss nytter ikke løsningene.

Det er en helt annen klasse en leaf. For oss er det en vesentlig dårligere klasse. Alt for liten og med dører som ikke er noe positivt med. Og 4 seter vs 5.... Dealbreaker for oss. Så enig i det med en annen klasse.

Syns ikke den var så fantastisk heller eg. Grei bil. Sprek som rakken var den. Men holdt haka godt på plass eg når eg kjørte den.

Nå har vel du mest erfaring fra premium biler slik eg har forstått. Så....du ser kanskje etter andre ting.

Trond.m

OT, men ja, jeg foretrekker kvalitet. Når jeg hevder at i3 er i en annen klasse, så snakker jeg kvalitet. I tillegg er den ekstremt gunstig priset, rustfri bil i lettmetall og karbon og har 50 % lavere serviceutgifter enn Leaf. Jeg sier ikke at Leaf er dårlig, bare at den ikke kan måle seg kvalitetsmessig med tyske biler som e-Golf og i3. Og begge disse har langt mindre irriterende lyder, som denne tråden handler om.

Ole Irgens

#35
Sitat fra: TM på mandag 13. august 2018, klokken 21:05
Tja, hvor gjennomtenkt er det å levere en bil i 2018 uten lengdejusterbart rattstamme. Klimaanlegget virker dårligere enn på 10 år gamle biler. Leaf er sikkert en fornuftig bil som gir mye for pengene, men i3 er jo i en helt annen klasse. Om man liker dørløsningen og valg av 4 seter er en annen sak.

I3 Marathon edition selges for 364.000 kroner på Bavaria.no. Da får man en 4-seter. Jeg håper du får lengdejusterbart ratt, i det minste.

Leaf Tekna prises nå fra 315.000 kroner på nettsidene til Nissan.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Ole Irgens

Sitat fra: TM på tirsdag 14. august 2018, klokken 08:50
OT, men ja, jeg foretrekker kvalitet. Når jeg hevder at i3 er i en annen klasse, så snakker jeg kvalitet. I tillegg er den ekstremt gunstig priset, rustfri bil i lettmetall og karbon og har 50 % lavere serviceutgifter enn Leaf. Jeg sier ikke at Leaf er dårlig, bare at den ikke kan måle seg kvalitetsmessig med tyske biler som e-Golf og i3. Og begge disse har langt mindre irriterende lyder, som denne tråden handler om.

Hvordan kan du si at en mindre bil som er dyrere enn en Leaf er "ekstremt gunstig priset"?
Service på Leaf koster 2000 kroner, koster den bare 1000 kroner for en i3?
Har du objektive fakta som kan bygge opp under din merkelige påstand om at Leaf "ikke kan måle seg kvalitetsmessig med tyske biler som e-Golf og i3"?

Det er veldig fint om du er fornøyd med din i3. Men vi som har kjøpt Leaf foretrekker også kvalitet, det er derfor vi kjøper den.

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

kTesla

Sitat fra: Ole Irgens på tirsdag 14. august 2018, klokken 09:16
Sitat fra: TM på tirsdag 14. august 2018, klokken 08:50
OT, men ja, jeg foretrekker kvalitet. Når jeg hevder at i3 er i en annen klasse, så snakker jeg kvalitet. I tillegg er den ekstremt gunstig priset, rustfri bil i lettmetall og karbon og har 50 % lavere serviceutgifter enn Leaf. Jeg sier ikke at Leaf er dårlig, bare at den ikke kan måle seg kvalitetsmessig med tyske biler som e-Golf og i3. Og begge disse har langt mindre irriterende lyder, som denne tråden handler om.

Hvordan kan du si at en mindre bil som er dyrere enn en Leaf er "ekstremt gunstig priset"?
Service på Leaf koster 2000 kroner, koster den bare 1000 kroner for en i3?
Har du objektive fakta som kan bygge opp under din merkelige påstand om at Leaf "ikke kan måle seg kvalitetsmessig med tyske biler som e-Golf og i3"?

Det er veldig fint om du er fornøyd med din i3. Men vi som har kjøpt Leaf foretrekker også kvalitet, det er derfor vi kjøper den.

Mvh

Ole Irgens

Gidder ikkje gå inn i noen diskusjon med deg Ole, det meste er jo ren kverulering fra din side. Men forhandler i Bergen skal ha rundt 3000 for service av leaf 40kWh. Ikkje 2000.

Ole Irgens

Sitat fra: leif40kwh på tirsdag 14. august 2018, klokken 09:22
Sitat fra: Ole Irgens på tirsdag 14. august 2018, klokken 09:16
Sitat fra: TM på tirsdag 14. august 2018, klokken 08:50
OT, men ja, jeg foretrekker kvalitet. Når jeg hevder at i3 er i en annen klasse, så snakker jeg kvalitet. I tillegg er den ekstremt gunstig priset, rustfri bil i lettmetall og karbon og har 50 % lavere serviceutgifter enn Leaf. Jeg sier ikke at Leaf er dårlig, bare at den ikke kan måle seg kvalitetsmessig med tyske biler som e-Golf og i3. Og begge disse har langt mindre irriterende lyder, som denne tråden handler om.

Hvordan kan du si at en mindre bil som er dyrere enn en Leaf er "ekstremt gunstig priset"?
Service på Leaf koster 2000 kroner, koster den bare 1000 kroner for en i3?
Har du objektive fakta som kan bygge opp under din merkelige påstand om at Leaf "ikke kan måle seg kvalitetsmessig med tyske biler som e-Golf og i3"?

Det er veldig fint om du er fornøyd med din i3. Men vi som har kjøpt Leaf foretrekker også kvalitet, det er derfor vi kjøper den.

Mvh

Ole Irgens

Gidder ikkje gå inn i noen diskusjon med deg Ole, det meste er jo ren kverulering fra din side. Men forhandler i Bergen skal ha rundt 3000 for service av leaf 40kWh. Ikkje 2000.

OK, da koster altså service på en i3 1500 kroner.

Men kverulering: Er i3 "ekstremt gunstig priset" når den koster 50.000 mer enn en Tekna?
Er det slik at Leaf ikke kan måle seg kvalitetsmessig med tyske el-biler? Dette er jo en påstand som er spennende nok, men som jo må underbygges med fakta.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Trond.m

#39
OT, men for å korrigere forrige post:

i3 koster med alt utstyr, og ekte skinnseter 369' med vinterhjul og metallic.
Da får man også med teleskopisk rattstamme som en bonus  :D
Det er 20' mer enn en Leaf Tekna med tilsvarende utstyrsnivå.

Serviceavtale for i3 koster 6000 kr for 5 år/ 100.000km.
Det blir vel 1200 kr/år i følge mine beregninger.

Ebe

Men lager i3-en like mange fine pling og plong, som denne tråden handler om?!?  ;)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Trond.m

Sitat fra: Ebe på onsdag 15. august 2018, klokken 12:18
Men lager i3-en like mange fine pling og plong, som denne tråden handler om?!?  ;)
Definitivt ikke   :)
Radioen slår seg av og alle lyder blir borte når man låser bilen. Og har man glemt å lukke vinduene så hjelper den deg med det samtidig  ;)
Kanskje Leaf også kan det, og det bare er meg som ikke har lest instruksjonsboken ?

Ole Irgens

Sitat fra: TM på onsdag 15. august 2018, klokken 12:57
Sitat fra: Ebe på onsdag 15. august 2018, klokken 12:18
Men lager i3-en like mange fine pling og plong, som denne tråden handler om?!?  ;)
Definitivt ikke   :)
Radioen slår seg av og alle lyder blir borte når man låser bilen. Og har man glemt å lukke vinduene så hjelper den deg med det samtidig  ;)
Kanskje Leaf også kan det, og det bare er meg som ikke har lest instruksjonsboken ?

Det er faktisk mindre pling og plong i den nye Leafen, siden oppstartsmelodien er borte  :-[

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Bondeknøl

Når jeg kan få en så bra bil til en så rimelig penge som Leaf da tåler jeg mye pling og plong. Jeg trykker til og med på «ok» hver gang jeg starter den uten å irritere meg. I tillegg er den mye penere enn i3.
Var det forresten sånn at i3 rydder seg selv også, eller må det gjøres manuelt i den også? Håper virkelig at neste modell av Leaf har en ryddefunksjon implementert.

Ole Irgens

Sitat fra: Bondeknøl på onsdag 15. august 2018, klokken 23:16
Når jeg kan få en så bra bil til en så rimelig penge som Leaf da tåler jeg mye pling og plong. Jeg trykker til og med på «ok» hver gang jeg starter den uten å irritere meg. I tillegg er den mye penere enn i3.
Var det forresten sånn at i3 rydder seg selv også, eller må det gjøres manuelt i den også? Håper virkelig at neste modell av Leaf har en ryddefunksjon implementert.

Jeg fikk selvrensende seter og selvvaskende vinduer inkludert med min, i tillegg er det en beYoung-funksjon som gjør at alle som går inn i bilen blir (minst) 10 år yngre. Jeg har også autorevers, autolading, soneregulert setevarme (den ene rumpeballen kan bli varmere enn den andre), i tillegg kommer kaffemaskin, minibank, samlivsrådgivning (egentlig en del av proPilot) og automute for barn under 10 år i baksetet.

For en bil!

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA