Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Korrekt "batterivennlig" lading av Zoe?

Startet av Svein_H, tirsdag 07. august 2018, klokken 19:31

« forrige - neste »

Svein_H

Det blir spennende! Fikk omsider svar fra min egen forhandler i dag, så da vet jeg hvertfall at de er i live selv om de ikke har kommet med noe forslag til løsning ennå. Kan det være samme problem med min bil, og at dette er grunnen til at ladeplanleggeren ikke vises verken i app eller på websidene..?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Jan-Atle

Kan ikke si sikker at vi har samme problem, men slik jeg forstår det du skriver, så er det veldig likt.
Sjekket appen og web-siden nå. Nå har jeg tilgang til kalenderen begge stedene. Det er nytt. Har ikke prøvd å bruke kalenderen enda, men regner med at det går greit nå.

Det var min samboer som var inne med bilen, så jeg kan ikke beskrive i detalj hva som ble gjort, men det hun fortalte meg, var at de hadde vært inn i et eller annet system og sjekket av en boks for å aktivere denne funksjonaliteten.

Svein_H

Kan nesten virke som samme problem ja. Forhandleren min ber meg aktivere ladeplanleggeren i My ZE Online, men problemet mitt er jo nettopp at jeg ikke har noen slik meny. Kan du sjekke opp konkret hva de har gjort med bilen din, så kan jeg høre med min forhandler om det samme? Enda bedre hadde det vært om jeg kunne dratt til en annen forhandler som ligger nærmere, slik at jeg slapp å kjøre mange mil ekstra hvis det er snakk om en enkel sak å endre på.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Svein_H

Fikk akkurat beskjed om at forhandler nå har reaktivert ZE inter@ctive på min bil, kanskje det er det som skal til. Renault sier jeg kan måtte vente inntil 72 timer før endringene trer i kraft, så da krysser jeg fingrene i helga. Hvis dette funker er det kanskje heller ikke nødvendig å dra innom en forhandler for å gjøre noe med systemet i selve bilen, og det er jo veldig kjekt for de som måtte få dette problemet senere.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Jan-Atle

Høres ut som de da gjorde det samme som min forhandler.
Jeg har hatt kontakt med dem, og fikk da følgende forklaring på hva de gjorde.

De logget inn på ICM (dette vet forhandler hva er, hevder de), og aktiverte alle funksjonene igjen.
Vi fikk beskjed om at det ville ta 24 timer før jeg ville få tilgang til funksjonene vi appen.
Da jeg sjekket 5-6 timer senere, fungerte det.

Men jeg plundret litt før jeg fikk opp menyvalgene, så det var litt tilfeldig at jeg oppdaget endringen.
Virker som det hele er en web-side, og man må få den til å oppdatere seg.

Har et nytt valg i Hjem-menyen, og nye muligheter under valget Batteri.
Kan også kontrollere klimaanlegg.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.



Jan-Atle

Gjorde tydeligvis noe galt da jeg lastet opp vedleggene. Beklager det....
Fikk ikke editert posten heller.

Svein_H

Jeg ser du har flere menyvalg enn meg, og ifølge info jeg har fått fra en annen forhandler er ZE inter@ctive inkludert når man kjøper Intens, noe som tydeligvis ikke har blitt fanget opp ved mitt kjøp. Vi får se hva som skjer over helga.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Svein_H

Logget akkurat inn i My ZE Online og sjekket, og nå er ladeplanleggeren på plass! Da var det heldigvis bare reaktivering av ZE Inter@ctive som skulle til, trengte ikke dra til forhandler heller.  :)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)


Svein_H

Hmm, dette var visst ikke så enkelt likevel...

Ladeplanleggeren er aktivert og programmert, og jeg har sjekket at den er valgt i displayet i bilen, men likevel starter ladingen umiddelbart når jeg plugger i kabelen selv om det er langt utenfor de periodene som er programmert inn...

Noen som har vært borti dette, og som vet hva som er feil?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA