Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Korrekt "batterivennlig" lading av Zoe?

Startet av Svein_H, tirsdag 07. august 2018, klokken 19:31

« forrige - neste »

Svein_H

Sitat fra: minibiti på onsdag 08. august 2018, klokken 21:39
Sitat fra: Svein_H på onsdag 08. august 2018, klokken 18:07
Er inne på My ZE Online nå, og den funker like dårlig som den alltid har gjort. >:( Siste (eneste?) oppdatering er fra 12/5, og prøver jeg å oppdatere på nytt skjer det ingenting. Jeg har heller ingen meny som den Minibiti viser til, se skjermdumpen nedenfor:


What I am referring to is the display on the console in the car, not in the app.

Ja, det var i bilen jeg fant igjen ladeplanleggeren, men siden ukekalenderen er deaktivert får jeg ikke brukt den, kun umiddelbar og daglig er aktive. Kan grunnen være at bilen fortsatt har status Frakoblet, selv etter at jeg nappet sikringen og restartet systemet? Tydeligvis har det jo vært noe kontakt med serveren, siden My ZE Online ble oppdatert med ny ladestatus ganske umiddelbart. Erinaes skriver også at både webløsningen og appen gir mulighet for ladeplanlegging, men det har ikke jeg funnet i webløsningen hvertfall.

Takk for alle tips så langt, tar gjerne imot flere hvis dere kommer på noe mer som kan hjelpe.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

zbk

Ladekalenderen er avhengig av online abonnement.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Svein_H

Ahh, OK, så det er en abonnementsordning ja, det forklarer jo saken. Takk for info! Hva er prisen for et slikt abonnement, og er det verdt det i deres øyne?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

hsa77

Sitat fra: Svein_H på torsdag 09. august 2018, klokken 12:55
Ahh, OK, så det er en abonnementsordning ja, det forklarer jo saken. Takk for info! Hva er prisen for et slikt abonnement, og er det verdt det i deres øyne?
Det skal følge med abonnement for 3 år med ny bil, det fikk ihvertfall jeg med da jeg mottok bil i Desember i fjor.

Kommer neppe til å fornye online abonnement dersom ikke appen og stabilitet på baksystemene til Renault blir vesentlig bedre. Nå er det ren bingo om start av klimaanlegget faktisk virker via app, jeg ville aldri ha stolt på ladeplanleggeren i appen - da er det nok stor sannsynlighet for å starte dagen med tomt batteri...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Barskog

Her må det nok være noe annet rusk/innstilling som ikke er på plass, siden Svein_H nevner at ukesplanleggeren i bilen er grå/deaktivert. Tror du bør oppsøke stedet du kjøpte bilen og be de se på dette lokalt i bilen + online-løsningen deres. Det er noe som ikke er på stell akkurat her.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Svein_H

Takk for svar. Jeg skal sjekke opp dette med medfølgende abb, mener det sto noe om det i den informasjonen jeg fikk. Kan også høre med selger, men hvis kvaliteten på dette er noe tilsvarende det jeg har lest om og erfart (og som hsa77 også bekrefter) er det nok heller lite trolig at jeg noen gang kommer til å ta det i bruk. Det hadde bare vært kjekt med en mulighet for å kunne styre ladingen uten å måtte fysisk ut i garasjen for å plugge i og dra ut kabelen sent om kvelden eller midt på natta.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Barskog

Joda, det finnes helt greie løsninger for å time denne landingen med programvare. Hør med en dyktig kilde hos leverandør (jeg er generelt skeptisk til kunskapen til selgere.. ) om hva som er show stopperen her.
Ang abonnement, det er vel inkludert 3 år for å hente info fra bilen, men kun ett år å sende informasjon til bilen, hvis jeg husker riktig.
Husk også på at vi her på forumet et amatører. Tror det meste av hva jeg har lest her er amatørmessig synsing og meninger, som ikke helt henger på greip. Oppsøk dyktige fagfolk, så får du komplimiterende og utfyllende svar.
Lykke til!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Måkemannen



Sitat fra: Barskog på torsdag 09. august 2018, klokken 22:54
Joda, det finnes helt greie løsninger for å time denne landingen med programvare. Hør med en dyktig kilde hos leverandør (jeg er generelt skeptisk til kunskapen til selgere.. ) om hva som er show stopperen her.
Ang abonnement, det er vel inkludert 3 år for å hente info fra bilen, men kun ett år å sende informasjon til bilen, hvis jeg husker riktig.
Husk også på at vi her på forumet et amatører. Tror det meste av hva jeg har lest her er amatørmessig synsing og meninger, som ikke helt henger på greip. Oppsøk dyktige fagfolk, så får du komplimiterende og utfyllende svar.
Lykke til!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Kjøpte min Jan 2016. Kan fortsatt sette opp ladeplanlegger, forvarme bil osv med appen. Faktisk begynte jeg ikke å bruke appen før etter et år var gått. Likevel funker det flott. Mulig det er 3 år på send/motta?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


Svein_H

#23
Jeg ser nytteverdien her så lenge det fungerer. Her står imidlertid bilen fortsatt som frakoblet, men samtidig får jeg oppdatert ladestatus på My ZE, så den skjønner jeg ikke helt. Kalenderen i bilen er fortsatt deaktivert, og på My ZE har jeg ennå ikke klart å finne noen ladeplanlegger, verken på PC-eller i appen jeg har lastet ned på nettbrettet, så da vet ikke jeg...

Oppdatert: Installerte en systemoppdatering fra R-Link Store i går kveld, og etterpå var nettverksstatus Tilkoblet, men kalenderen er fortsatt grået ut. Hvis dette er en abonnementstjeneste må det jo finnes et sted jeg kan aktivere den..?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Jan-Atle

Jeg hentet ny Zoe sist mandag. Opplever mye av det samme som Svein_H beskriver.
Ladekalenderen i bilen er deaktivert, og heller ikke tilgjengelig vi app eller nettside.
Har kontaktet bilforhandler. De vil at jeg skal komme innom med bilen slik at de kan se på oppsettet i bilen.

Noen her som har funnet ut noe mer?


minibiti

Sitat fra: Jan-Atle på fredag 24. august 2018, klokken 14:25
Jeg hentet ny Zoe sist mandag. Opplever mye av det samme som Svein_H beskriver.
Ladekalenderen i bilen er deaktivert, og heller ikke tilgjengelig vi app eller nettside.
Har kontaktet bilforhandler. De vil at jeg skal komme innom med bilen slik at de kan se på oppsettet i bilen.

From @pudderjagar:
Husk at du må ha "kjøremodus" PÅ. Hvis ikkje får du ikkje data. Kjøremodus finner du under instillinger i appen.

Hopefully this helps :)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Jan-Atle

Kjøremodus er på, og jeg får lest av ladestatus fra bilen.

Svein_H

Sitat fra: Jan-Atle på fredag 24. august 2018, klokken 14:25
(...) Har kontaktet bilforhandler. De vil at jeg skal komme innom med bilen slik at de kan se på oppsettet i bilen. (...)

Jøss, får du svar? Har sendt flere henvendelser til der jeg kjøpte min bil, men har ikke fått et pip i respons tilbake.  >:(  :-1: Trodde først det var avstanden som gjorde at Renault hadde registrert en annen forhandler på meg, men nå kan man jo begynne å lure...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Jan-Atle

Ja, svar har jeg fått  :)
Så langt har jeg fått god respons fra forhandler, på spørsmål jeg har stillt.
Så får vi se om de finner ut av dette.

Jan-Atle

Vi var innom  forhandler med bilen i dag. De fant da ut at de ikke hadde aktivert denne funksjonaliteten da de konfigurerte opp bilen. Dette ble nå aktivert, og skulle fungere etter 24 timer.
Så får vi se.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA