Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Månedsvis ventetid på service

Startet av daktari, lørdag 04. august 2018, klokken 15:39

« forrige - neste »

geear

Samme problem i Sandnes også, men de klarer til en viss grad å ta unna hastesaker. Har ansatt helt sykt med folk, så de mener de er på bedringens vei, men det tar lang tid å ta inn backloggen. De fleste vet også det at det tar litt tid før nyansatte er ferdig opplært og bidrar til økt arbeidsmengde.

k1

Sitat fra: tkjoerlaug på onsdag 19. september 2018, klokken 09:50
Tror det er forholdsvis stor forskjell på småfiks og større ting som ikke er kritisk.

Så var det tilbake til dette med definisjonen på hva som er kritisk da... Bilen kjører ennå, for all del. Men for meg er det kritisk at en ny og såpass dyr bil (X100D) blant annet må åpne ladeluken med skrujern fordi den er skeiv, at innertaket faller ned under kjøring, at gummilist ved vindu er vrengt så det kommer vann inn i kraftig regnvær osv.
Må jo være fryktelig mange med "kritiske" feil i form av at bilen ikke kjører, når mine "kritiske" feil blir plassert såpass langt bak i køen for å utbedres. Faktum er at de sliter med å ta inn backlog, og at denne situasjonen har vedvart altfor lenge og ser ut til å ta ennå lang tid før det blir bedre. Dette er rett og slett ikke godt nok.

tkjoerlaug

Slik du beskriver feilen din ville jeg brukt ordet "kritisk". Min feil med irriterende klakking inni dashbord er nok ikke "kritisk", selv om det er irriterende å kjøre rundt med den i 3-4mnd.

Den forrige tesla-en min hadde jeg inne på verksted kanskje 10-12 ganger, og ventet aldri mer enn 2-3 uker på ny time. Å vente 3-4 mnd på time mener jeg er for lenge.


shufu

Fikk svart skjerm syndrom (helt død). MCU måtte erstattes, det gikk overraskende rask (det var i mars) i Ruud.
Bestilte time forrige uke for å ta den 2 års service, og må vente til januar... Jeg har ingen kritisk feil (touching wood) så det går bra, men veldig bekymre om bilholdet i fremtid.
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Sjaugen

Begynner å nærme seg to måneder nå, for å få fikset ekstranøkkelen på Skøyen...
Motoren på sidespeilet har også gått dunken, så kanskje de venter til de kan ordne begge får de kaller inn?
Tviler sterkt på at de har et så helhetlig syn though
2017 S 75D

o.b.lix

Sitat fra: shufu på fredag 21. september 2018, klokken 10:42
Bestilte time forrige uke for å ta den 2 års service, og må vente til januar...

Jeg fikk time på service etter to dager på min X, men det var hos Sandven Service riktignok.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Strøm Tycoon

I går ga jeg opp og fikset "frunken er åpen"-feilen selv.

Litt elektronikkrens på boks og viggling av en kontakt i frunken gjorde susen.

Hyperstress

Det er for lang ventetid i Oslo-området, så jeg prøver å få tak i Tesla Brummundal, men kommer ikke gjennom på telefon. Noen som har e-postadressen? Og er det mindre ventetid der? (Har time 9. jan i Oslo. Bestilte time i Juli). Føler meg ikke trygg når garantien kommer til å gå ut før service. Var liksom litt av poenget å ha den før 100 000km.  :o
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Fikk kontakt, og time med litt over 2mnd ventetid, så en del bedre enn Oslo.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

fonberg

Jeg fikk i dag time for en reparasjon som ikke haster, satt opp i slutten av november. Feilen ble identifisert på service for et par uker siden (drivakslinger foran må byttes, hadde forøvrig samme feil på den forrige bilen også). Trondheim.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

ventle

Hvordan ligger det an med ventetid på vanlig, ikke-kritisk service i Oslo-området nå? Har en bil med 93000 på telleren og lurer på om jeg må begynne å planlegge for å få tatt en service før 100000-grensa passeres (antageligvis i januar-februar en gang).

mthoring

Sitat fra: ventle på fredag 26. oktober 2018, klokken 09:21
Hvordan ligger det an med ventetid på vanlig, ikke-kritisk service i Oslo-området nå? Har en bil med 93000 på telleren og lurer på om jeg må begynne å planlegge for å få tatt en service før 100000-grensa passeres (antageligvis i januar-februar en gang).

Har time for service 19/12, bestilte den i august. Så ville bestilt time med en gang hvis jeg var deg. De svarer raskt på epost på Rud i hvertfall.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

HaraldRex

Hvordan pleier dere å fortelle Tesla om ting som må håndteres på en service?
Jeg tenker på slikt som ev.t. har blitt oppdaget etter at timen ble bestilt og bekreftet...

Må jeg ringe dem, eller finnes det andre alternativer?

Hyperstress

Jeg ville meldt det inn skriftlig. I alle fall dersom det er garantisaker og du snart passerer 100k km.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

arnkl

Det virkar som dei byrjar å få litt kontroll på Kokstad også no. Det er lenge sidan eg sende mail til dei og bad om time til 170.000 km service (eigentleg 160.000 men den forrige vart teken på ca. 150.000). Eg fekk ikkje noko svar på den mailen, og eg hadde eigentleg tenkt å få tatt den ved Tesla Ålesund ein gang eg var på Sunnmøre.

Men for nokre veke sidan dukka det brått opp ein stadfesting av servicetime i starten av desember. Så det betyr at dei faktisk har lest seg gjennom fleire veker gamle mailar, og langt frå har like lang ventetid som for eit halvt år sidan. Dette lovar bra!
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA