Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Auto hold

Startet av Jernhesten, onsdag 19. september 2018, klokken 17:54

« forrige - neste »

Jernhesten

Slik min bil er nå, så må auto hold slåes på manuelt hver gang bilen slåes på.
Noen som har funnet ut om auto hold kan aktiveres automatisk?

Kjetil1986

Jeg tipper at dette er akkurat som i min Ioniq. Der må man også skru på autohold for hver gang man starter bilen.
Skulle gjerne ha sett at det var mulig å ha den på hele tiden.
Model 3 long range 2021

e-curious

Spurte selger, han sa at det desverre ikke gikk an.  På den annen side så ser det ut som at en kan endre på innstillinger på e-golf via styringsprogram, uten å vite hvordan dette er på Kona

bno

Spørsmålet er vel også om det ka gjøres via diagnoseverktøyet der man setter det som sstandard på i stedet for standard av.

ProsjektX

I tillegg til autohold skulle jeg gjerne ha slått av "kryping". Hva er poenget med å emulere en gammel automatkasse?? Om noen noengang skulle finne ut av det er mulig...
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Jernhesten

Akkurat,... Tyder på at jeg bare må bli vant med å slå på etter hver start.
Egolfen jeg bytta inn var bedre akkurat på dette punktet,ja. Der stod auto hold på hele tiden.. Praktisk!

elKona


Limodriver

Sitat fra: elKona på onsdag 19. september 2018, klokken 23:17
Auto hold?

Det er en funksjon som hjelper de som fremdeles ikke føler seg trygge på bakkestart med automatgiret bil og er redde for å skli inn i bilen bak :)

pofeet

Sitat fra: ProsjektX på onsdag 19. september 2018, klokken 19:20
I tillegg til autohold skulle jeg gjerne ha slått av "kryping". Hva er poenget med å emulere en gammel automatkasse?? Om noen noengang skulle finne ut av det er mulig...

Kryping kan vel være greit ifm køkjøring?

AppleKnocker

Sitat fra: Limodriver på torsdag 20. september 2018, klokken 01:05
Sitat fra: elKona på onsdag 19. september 2018, klokken 23:17
Auto hold?

Det er en funksjon som hjelper de som fremdeles ikke føler seg trygge på bakkestart med automatgiret bil og er redde for å skli inn i bilen bak :)

Hehe. Burde det vært bilde av en gammel tante på knappen?

Strengt tatt er det vel også for de som ikke gidder å holde inne bremsepedalen for at bilen skal stå stille i kø eller ved lyskryss.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

e-curious

#10
Gidder ikke= Unngå unødvendig stress og istedet ha best mulig kjørekomfort :)

tuono

Nå har jeg ikke prøvd Kona ennå og vet ikke hvordan den oppfører seg ved krypkjøring o.l. Men etter 2 års køkjøring med Ioniq: Knappen var uprøvd og alle kom uskadet i fra det. Bilen "holder" så lenge den står i Drive uten at man trengte noen knapp. Er Konaen annerledes?

ProsjektX

Auto hold er ikke bare for bakke, til det trengs den egentlig ikke da bilen uansett holder lenge nok når slipper bremsen, men auto hold gjør så bilen står stille, uansett om det er flat vei i kø eller bakker. Når du har bremset til en stopp så trenger du ikke sitte der å holde inne bremsepedalen hele tiden (delvis pga kryp-funksjonen..). Kjekt også i lyskryss. Når du trykker inn watt-pedalen så slipper den.

Så det handler om komfort, og hvorfor ikke gjøre dette til en permanent innstilling som mye annet er litt rart.

Dette er helt likt som Ioniq.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA