Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Retten til å reparere

Startet av hanche, torsdag 02. august 2018, klokken 15:59

« forrige - neste »

hanche

Denne videoen er Tesla-orientert, men burde være av interesse for alle:

https://www.youtube.com/watch?v=NuAMczraBIM

Den handler om en amerikaner som kjøper Tesla-vrak og setter sammen delene til nye biler. Det er imponerende å se hva han får til.

I Norge ville han nok fått problemer (som privatperson i hvert fall) både med å kjøpe vrakene og ikke minst få dem registrert etterpå.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

elektrolux

Utrolig bra at slike personer finnes. Samtidig bekrefter dette at Tesla er ikke for meg som liker å mekke på egne biler.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

geear

Takk for deling! Interessant video! Sliter litt med å ta han fyren seriøst når han skrur bil i skjorte og drar batteripakka ut på bakken under et vrak som ramler ned på toppen av den, men interessant video allikevel.

Sitat fra: elektrolux på fredag 03. august 2018, klokken 09:46
Utrolig bra at slike personer finnes. Samtidig bekrefter dette at Tesla er ikke for meg som liker å mekke på egne biler.
Du har jo VW, som knapt er bedre, med sine component protection-systemer som de nekter å fjerne selv om du betaler for det, og så videre. Var jo en her inne som prøvde å montere et 36kWh-batteri i en 24kWh e-Golf, og det gikk jo greit åt skogen selv om alt var bolt-on, VW nektet å kode bilen.

Trekkoppbil

#3
Det er ikke bare mannen og jobben hans som er imponerende.
Videoproduksjonen er også bra, og den viser ulike problemstillinger rundt reparasjon av en "salvage" bil.

Den mannen burde få jobb på ett norskt verksted og deleoppsamler. Vi trenger et verksted til å spesialisere seg på å fikse EVer hvor garantien er gått ut.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

goggo

Elbilmek er vel og bra, men vi trenger verksteder med tilsvarende kompetanse som dem over hele landet.

Nå begynner det å bli veldig mange bra 5-6-7 år gamle elbiler i markedet, og for de som ikke mekker selv kan det bli rådyrt å reparere dem.  Tilgang på deler er jo brukbart hos hoggerne, men det er vanskelig å finne noen verksteder som vil sette inn disse delene. Merkelig at ikke flere enn Elbilmek ser potensialet i dette store markedet.

mvh Hugo


Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

Også godt å vite at det har dukket opp Tesla diagnose utstyr nå som Tesla kom med et uimotståelig tilbud på en S85: http://bacila.com/
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA