Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Versjon 9 - kommende features

Startet av georglu, torsdag 02. august 2018, klokken 12:34

« forrige - neste »

georglu

Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

o.b.lix

Blir vel nytt design på skjerm.

Og så Atari spill da.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Jeronan

#2
Sitat fra: o.b.lix på torsdag 02. august 2018, klokken 17:10
Blir vel nytt design på skjerm.

Og så Atari spill da.

This is what frustrates me the most with Tesla. Instead of adding useless gimmicks like this, they could have tried to fix the terrible music app for example.
It's serviceable, but that's it!  People have been begging for years for Tesla to fix it and improve this app.

What do we get?  Atari games on the MCU!  >:(   Seriously! Who in earth would want to play games on the MCU, when they can't even make something basic like a web browser run properly on it.
Not to mention it's not exactly comfortable to play games on the MCU anyway. If I want to play Atari games, I play it on other devices I already have.

Just useless gimmicks, when there are tons of other "more important" things that need fixing in the MCU software! Stuff people have been asking for years!  :-1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Vhagar

Tror ikke de gamle MCU'ene klarer å dra rundt Atari spillene likevel, med mindre de fikser alt som er feil med softwaren til den hardwaren. Prioriterer de Atari spill fremfor resten så var det spikeren i kista for MCU'en som salgsargument når jeg prater med venner og kjente.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Larsebass

De går nok helt fint med de gamle Atari-spillene på gammel MCU. Burde ikke kreve stort av GPU og CPU.

Tesla bruker ikke penger på å kjøpe reklame. Derimot bruker Tesla penger på gimmicks som gir reklame. Jeg tipper de fleste som leser nettaviser vil kjenne til både Tesla og Atari i løpet av august.
Tesla X75D.

emmern

Det er moro med spill men jeg har jo sett at mange får full frys midt under kjøring. Håper det blir prioritert først. At det ikke er noen watchdog som resetter hele greia hvis de merker at det er en deadlock?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Veggen

#6

1000kwh

Synes spillene er skikkelig artig! Tror IKKE de har prioritert dette over generell stabilitet og funksjonalitet.


Vhagar

Utifra de bildene i saken der så må jeg si at jeg håper at det er en virkelig tidlig beta.

De skal virkelig ha skrevet om all software fra bunnen av for gammel MCU om den klarer å dra rundt noe slikt uten betydelige tregheter.

Men det som bekymrer meg mest utifra bildene er at det ser ut til å kreve flere trykk på skjermen og mer presisjon for å bytte mellom de ulike tingene å vise. Trafikkfarlig med andre ord.

Positivt at de flytter iconrekken ned til bunnen, det er lettere å nå uten å bomme.
Negativt at de ser ut til å være litt mindre? Og at de flytter noen funksjoner bak "trykk her for mer"-knapp (Mellom note-ikonet og førersete-ikonet)

Ser også ut til at de har flyttet alt ut på en meny og ikke todelt som i dag (ref. første bildet). Det kan fort bli litt fult av funksjoner man ikke trenger lett tilgjengelig og således drukne ofte brukte funksjoner.

Å fjerne "custom/auto" visning av HVAC delen ser også ut til å være et tilbakesteg.

Frontrute og bakrute symbolene er nå rett ved siden av hverandre og alt for lett å bomme på.

Skulle ønske de kom med en funksjon hvor en kunne "skru av" deler av skjermen som ikke er i bruk, kun vise HVAC biten i bunn f.eks. Men da måtte de ha byttet til oled.

Og håper de en dag bytter vekk fra PWM for å dimme skjermen, flimringen er til tider merkbar i sidesynet (jeg er følsom for slikt så mulig det er få andre som legger merke til det). Noen som vet om nye MCU er bedre der?

Nei, håper dette er tidlig beta og ikke i nærheten av hva de ruller ut. En ting de burde gjort var å legge til rette for custom skins. Det hadde vært noe det. Bedre nytt enn spill hvertfall.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Tuten

2017 Model S 75D

Klykken

SitatOg håper de en dag bytter vekk fra PWM for å dimme skjermen, flimringen er til tider merkbar i sidesynet (jeg er følsom for slikt så mulig det er få andre som legger merke til det). Noen som vet om nye MCU er bedre der?
Som ny Teslaeier trodde jeg skjermen faktisk flimret og at noe var galt mens jeg kjørte. Har satt fast lysstyrke på skjerm etter jeg oppdaget dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

o.b.lix

Sitat fra: Vhagar på mandag 03. september 2018, klokken 23:43
Utifra de bildene i saken der så må jeg si at jeg håper at det er en virkelig tidlig beta.

Det er faktisk tidlig Alpha i følge hackeren.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

emmern

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 02. august 2018, klokken 17:10
Blir vel nytt design på skjerm.

Og så Atari spill da.

Du fikk rett. Det var akkurat det som kom haha.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

o.b.lix

Sitat fra: Klykken på tirsdag 04. september 2018, klokken 10:23
Som ny Teslaeier trodde jeg skjermen faktisk flimret og at noe var galt mens jeg kjørte. Har satt fast lysstyrke på skjerm etter jeg oppdaget dette.

NAF som tok garantiutløpstest på min model S, anmerket at skjermen var defekt fordi den flimret. Men det var altså dimmingen de så. Så du er ikke den første som har gått fem på.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA