Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Free Supercharging på TM3 Performance?

Startet av JorEl, onsdag 01. august 2018, klokken 13:22

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Magnus Hansen

Sitat fra: JorEl på onsdag 01. august 2018, klokken 13:22
Performance om man vil spare penger :)

Skal vel lade en del for å spare inn de pengene  :)

JorEl

Går det ann å kjøpe Performance med lite batteri?  ::)  :) Mmm free nam nam supercharging :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Magnus Hansen

Tesla er ganske lure/utspekulerte på å lokke frem salg. Legger til og fjerner ting med tidsfrister for å folk til å bestille. I denne omgang gjelder dette tilbudet bare frem til 16. september. Så kan det godt hende det blir forlenget eller kommer tilbake.

HKS

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 01. august 2018, klokken 13:51
Tesla er ganske lure/utspekulerte på å lokke frem salg.
Det handler vel mest om å "lure frem" salg av av den modellen med desidert beste marginer, nemelig Performance-utgaven.

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 01. august 2018, klokken 13:51
Legger til og fjerner ting med tidsfrister for å folk til å bestille. I denne omgang gjelder dette tilbudet bare frem til 16. september. Så kan det godt hende det blir forlenget eller kommer tilbake.
De har annonsert at etter 16. september blir "gratis supercharging" ikke lenger hele bilens levetid, men kun begrenset til et år. Det samme gjelder også Model S/X.
Tesla Model 3 Long Range

ELefant

16 september er kanskje ikke helt tilfeldig? 17 september har Audi sin intro av e-tron, og jeg forsto det slik at fra samme dag ville de åpne for bestilling (spekke bil og bestille?). Greit å få så mange som mulig «ned fra gjerde» å bestille Tesla før en stor konkurrent er med for alvor 8). Kanskje jeg begynner å fantasere og blir litt konspiratorisk, og da er det jo greit at helga kommer å redder meg :+1:.

creal

Det kan også hende at Tesla selv annonserer en del forbedringer denne høsten. Det er ikke så mye konspiratorisk, bare helt naturlig når det for første gang kommer en bølge med seriøse konkurrenter inn i markedet  :) Generelt sett er det ingen grunn til å la seg "stresse" til å kjøpe ny elbil - teknologien går fort fremover, og de fordelene Tesla barberer vekk, kommer til å bli mer enn kompensert av fremskritt i selve bilteknologien. Eneste spørsmålet er i Norge, hvor man kan lure på om avgiftsendringer kommer allerede ved årsskiftet..

Sitat fra: ELefant på fredag 10. august 2018, klokken 08:21
16 september er kanskje ikke helt tilfeldig? 17 september har Audi sin intro av e-tron, og jeg forsto det slik at fra samme dag ville de åpne for bestilling (spekke bil og bestille?). Greit å få så mange som mulig «ned fra gjerde» å bestille Tesla før en stor konkurrent er med for alvor 8). Kanskje jeg begynner å fantasere og blir litt konspiratorisk, og da er det jo greit at helga kommer å redder meg :+1:.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA