Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første i-Pace på norske skilter ble EK 94250

Startet av MrBacardi, onsdag 01. august 2018, klokken 10:14

« forrige - neste »

MrBacardi

EK 94250 er en svart i-Pace som ble registrert 27. juli på Billingstad.

Trykk på linken for flere detaljer hos vegvesenet.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Orbit

Noen idé om hvorfor de krever V-dekk (240 km/t) når maksimalhastighet er 193? Det ekskluderer en del H-dekk med bedre kompromiss mellom rullemotstand/vårtgrep/støy i de hastighetene en faktisk kan oppnå.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

mariowing

Ikke at det er så nøye, men ble registrert en I-PACE på norske skilter allerede 16. mai :-)

https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=SADHA2B18K1F60211

For å følge med på fortløpende registreringen kan man se her: http://www.elbilstatistikk.no/
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Nordlands

Sitat fra: Orbit på onsdag 01. august 2018, klokken 10:28
Noen idé om hvorfor de krever V-dekk (240 km/t) når maksimalhastighet er 193? Det ekskluderer en del H-dekk med bedre kompromiss mellom rullemotstand/vårtgrep/støy i de hastighetene en faktisk kan oppnå.
Utfra veiledning er dette bare spesifikasjonen for dekket som bilen er registrert med, men H-dekk er også er greit å bruke.

"Kontrollpunkt 5.2.3: Er det mangelmerknad dersom lastindeks eller hastighetsindeks er
lavere enn det som fremgår av vognkortet?

Dekkenes lastindeks og hastighetsindeks skal tilfredsstille kjøretøyets tekniske spesifikasjoner (største tillatte akselvekter og topphastighet).

Det er viktig å merke seg at kjøretøy i vognkort kan være oppgitt med lastindeks og hastighetsindeks i samsvar med dekkene som var montert på kjøretøyet fra fabrikk, og at dette ikke nødvendigvis er minimumskravet. "

Ref. https://www.vegvesen.no/_attachment/2354665/binary/1268400?fast_title=Veiledning+til+kontrollinstruks+som+gjelder+frem+til+7.+februar+2019.pdf
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Jlr

Er det mulig å finne ut hvor mange hver enkelt stasjon har igjen av EK skilt? Får Jag'n etterhvert, og vil jo helst ha EV skilt (ikke at det har så mye å si men...)  ;)

Elmo

Sitat fra: Jlr på onsdag 01. august 2018, klokken 12:30
Er det mulig å finne ut hvor mange hver enkelt stasjon har igjen av EK skilt? Får Jag'n etterhvert, og vil jo helst ha EV skilt (ikke at det har så mye å si men...)  ;)
Hvis du mener skilt til i-Pace så er det ikke trafikkstasjonene, men den bilforhandleren du kjøper bilen hos du må sjekke (alle bilforhandlere her en egen bunke med skilter, og det er årskaken til at hvilke nummer som blir brukt er så springende).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.


Counterpointer

Sitat fra: Orbit på onsdag 01. august 2018, klokken 10:28
Noen idé om hvorfor de krever V-dekk (240 km/t) når maksimalhastighet er 193? Det ekskluderer en del H-dekk med bedre kompromiss mellom rullemotstand/vårtgrep/støy i de hastighetene en faktisk kan oppnå.
Kommer sikkert en OTA oppdatering til 240 km/t snart.............

geear

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 01. august 2018, klokken 21:05
Kommer sikkert en OTA oppdatering til 240 km/t snart.............
OTA-oppdaterer de vognkortet også da eller? ;)

Ellers så er Model X oppgitt med W-dekk (270km/t) selv på 60/75 med 210km/t toppfart.

Løve

Sitat fra: gr på torsdag 02. august 2018, klokken 12:52
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 01. august 2018, klokken 21:05
Kommer sikkert en OTA oppdatering til 240 km/t snart.............
OTA-oppdaterer de vognkortet også da eller? ;)

Ellers så er Model X oppgitt med W-dekk (270km/t) selv på 60/75 med 210km/t toppfart.

Vognkortet burde etter hvert bli digitalt. Om en ladestasjon kan identifisere en bil, hvordor skal ikke myndighetene lett kunne plugge i en kabel og lese vognkortet? Så kan de få justert for eventuel trimming o.l. i sanntid.

Counterpointer

Sitat fra: gr på torsdag 02. august 2018, klokken 12:52
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 01. august 2018, klokken 21:05
Kommer sikkert en OTA oppdatering til 240 km/t snart.............
OTA-oppdaterer de vognkortet også da eller? ;)

Ellers så er Model X oppgitt med W-dekk (270km/t) selv på 60/75 med 210km/t toppfart.
Nei vognkortet kommer i gullkonvolutt!

Elmo

Tilbake til noe litt nærmere tittelen på tråden . . .
Lurer på hvorfor jeg fremdeles ser så mange GB registrerte i-Pace'r. Er det demobiler? Skal de sendes tilbake eller skal de omregistreres ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Trond.m

Fikk gleden av å prøvekjøre i-Pace på prøveskilt i dag. Lenge siden jeg har blitt så imponert over en ny bil  :+1: Det har jammen skjedd endel siden min første prøvekjøring med elbil...en i-Miev ;)

geear

Sitat fra: Elmo på torsdag 02. august 2018, klokken 17:06
Tilbake til noe litt nærmere tittelen på tråden . . .
Lurer på hvorfor jeg fremdeles ser så mange GB registrerte i-Pace'r. Er det demobiler? Skal de sendes tilbake eller skal de omregistreres ??
De prototype-merkede bilene skal sikkert destrueres?

Merkelig at de er reg i UK, de er jo ikke lovlige å kjøre i Norge av personer bosatt i Norge. Blir man tatt risikerer man å få hele regninga for moms og toll.

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: gr på fredag 03. august 2018, klokken 14:43
Merkelig at de er reg i UK, de er jo ikke lovlige å kjøre i Norge av personer bosatt i Norge. Blir man tatt risikerer man å få hele regninga for moms og toll.

Sist dette kom opp sa noen at det fantes unntak for midlertidig bruk for importører, og det virker jo fornuftig.

Hele regninga for mva og toll på en elbil blir vel kr. 0,- uansett? :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA