Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

i3 94Ah vs eGolf 300km uten hjemmelader

Startet av Lipslide, torsdag 30. juli 2020, klokken 10:47

« forrige - neste »

Lipslide

Sitat fra: Orbit på torsdag 30. juli 2020, klokken 14:32PS: Du så tips lenger opp om å bruke BKK-stolpe i stedet?
Ja, tusen takk! Har også hørt at det står et par kommunal ladere ved Elkjøp. Tesla bygger også ut et svært senter her, men regner ikke med at det vil ha noe effekt for min del. Da bygger de vel bare Tesla ladere.

Lipslide

Fikk tatt et nærbilde av en av laderene nå. Er det noen spesiell ordning på disse eller er det bare tut og kjør? :)

chargedup

Tut og kjør. Må vanligvis ha enten brikke eller app for å starte lading fra zaptec (da de normalt sett blir satt opp hos bedrifter og sameier/borettslag fordi de har en listepris på 15-20'!). Normalt tar ikke bedrifter som har disse laderne seg betalt av de ansatte som bruker de...
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Orbit

Blått P-skilt, så da er det vel en kommunal plass?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Lipslide

Etter litt prat med samboer så ender jeg nok opp med en Golf GTE i stedet siden vi ikke får ladet hjemme. Da sparer jeg jo en del på tur/retur jobb med tanke på 8km tur/retur jobb. Takk for all hjelp! :D

turfsurf

Vil virkelig ikke anbefale hybrid. Det er veldig dyr service på de. Og man mister alle fordeler.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Lipslide

Men elbil uten hjemmelader dåå... Da blir det jo nesten like dyrt å hurtiglade som å fylle bensin på en GTE, samt at vi er heldige og ikke har noen bomring rundt oss.

Vollis47

Kjøper du en ladbar hybrid blir jo mangelen av hjemmelader enda dummere. Da får du jo nesten aldri fordelen av å kjøre på elektrisk energi.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Lipslide

#23
Sitat fra: Vollis47 på fredag 31. juli 2020, klokken 22:33
Kjøper du en ladbar hybrid blir jo mangelen av hjemmelader enda dummere. Da får du jo nesten aldri fordelen av å kjøre på elektrisk energi.
Å lade på AC i to timer er ingen problem når jeg er på jobb :) Hybrid gir meg mulighet til å ta en hyttetur uten å måtte lade, som skrevet har jeg kun 4km til jobb og det burde vel GTE fungere ypperlig til. På hybrid så er det ingen mulighet for hurtiglading, men man kan AC lade etter behov uten å måtte være 100% avhengig av lading. Er hurtigladinga som blir dyrt og tidkrevende i det lange løp, iallfal når man kan kjøre bensin til nesten samme pris.

Mye større batterier som lades, må bruke masse tid på hurtiglading som nesten er like dyrt som bensin, spesiellt på vinter. Overbevis meg gjerne, er fortsatt åpen for 100% elektrisk, men ladinga gjør meg usikker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA