Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S/Model X interior refresh in Q3 2019 – full refresh 2021

Startet av OlaM, mandag 30. juli 2018, klokken 15:53

« forrige - neste »

Odd85

Synes selv at interiøret i spesielt eksisterende X modeller holder seg godt enda, men de skal vel sikkert gjøre noen tiltak for å bli mer lønnsomme.

georglu

Sitat fra: Sulle på tirsdag 31. juli 2018, klokken 15:45
Og hvis de nøyer seg med den lille skjermen fra m3 blir det helt perfekt :)

Ser ut som de ser for et seg et lite instrument-cluster i tillegg. Jeg tror det er en god ting og ha hastighet og annet rett foran rattet, men det trenger ikke være like stort som i dag.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

OlaM

Det jeg tviler på er mørkekjøring. Kan man se speedometer tydelig uten at nattsynet blir forstyrret? På M3 virker det som enten blir nattsynet forstyrret eller så er det vanskelig å se farten. Elon sier vel "you won't care" siden alt skal være så autonomt, men jeg tviler på det også. Må vel teste en M3 i praksis før jeg feller endelig dom. En liten HUD med dimming og kurant farge er alt som skal til.
'21 3LR

emurof

Skjermen burde være vertikalt orientert, siden det i følge Model 3-eiere kan være vanskelig å se det som er lengst til høyre på skjermen der. Lurer på hvorfor ikke Tesla bare beholder orienteringen på S/X-skjermen og baserer seg på det først og fremst.

GOS

Sitat fra: OlaM på fredag 03. august 2018, klokken 15:47
Det jeg tviler på er mørkekjøring. Kan man se speedometer tydelig uten at nattsynet blir forstyrret? På M3 virker det som enten blir nattsynet forstyrret eller så er det vanskelig å se farten. Elon sier vel "you won't care" siden alt skal være så autonomt, men jeg tviler på det også. Må vel teste en M3 i praksis før jeg feller endelig dom. En liten HUD med dimming og kurant farge er alt som skal til.


Jeg tenker å ettermontere HUD.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Mr Oizo

Sitat fra: emurof på fredag 03. august 2018, klokken 16:07
Skjermen burde være vertikalt orientert, siden det i følge Model 3-eiere kan være vanskelig å se det som er lengst til høyre på skjermen der. Lurer på hvorfor ikke Tesla bare beholder orienteringen på S/X-skjermen og baserer seg på det først og fremst.
Felles oppløsning, all software lik, likt delenummer på skjermene.
Jo flere ting som er likt jo mer kan de presse prisene ved høyt produksjonstall.
Dette handler om forenkling og kostnadskutt først og fremst og det å få mest mulig like deler i alle bilene.

Counterpointer

Sitat fra: GOS på fredag 03. august 2018, klokken 17:47
Sitat fra: OlaM på fredag 03. august 2018, klokken 15:47
Det jeg tviler på er mørkekjøring. Kan man se speedometer tydelig uten at nattsynet blir forstyrret? På M3 virker det som enten blir nattsynet forstyrret eller så er det vanskelig å se farten. Elon sier vel "you won't care" siden alt skal være så autonomt, men jeg tviler på det også. Må vel teste en M3 i praksis før jeg feller endelig dom. En liten HUD med dimming og kurant farge er alt som skal til.


Jeg tenker å ettermontere HUD.
Eller en telefon/liten iPad i dock foran rattet.

OlaM

Bruker av og til Sygic til Android for å navigere. Den har en modus der du kan legge den på dashbordet og bruke refleksen som HUD, bildet blir enkle piler som du speilvender etter behov. Men uten tilgang på bilens fartsdata, eventuelle andre ting man også vil ha på HUDen og ikke minst manglende mulighet til å mørklegge andre skjermer (tenk Saabs nattmodus), så synes jeg ikke ettermontert HUD har så veldig stort potensiale.

Så forresten at rentekampanjen varer fram til 15.09 og at de slenger med gratis superlading i tillegg. Kan hende de forlenger det i rykk og napp slik de har gjort før, men jeg tolker det som et siste salgspush før de nye designene blir offentliggjort i september.
'21 3LR

Espelectric

Blir det her fremtidens interiør så har jeg kjøpt min siste Tesla :(
X75D (85kWh)

Knuti

Sitat fra: Espelectric på søndag 05. august 2018, klokken 12:42
Blir det her fremtidens interiør så har jeg kjøpt min siste Tesla :(

Helt enig! Får ingen god følelse av de bildene der  :-1:
Blå S75D bestilt 28/9

emurof

Sitat fra: Mr Oizo på fredag 03. august 2018, klokken 18:11
Sitat fra: emurof på fredag 03. august 2018, klokken 16:07
Skjermen burde være vertikalt orientert, siden det i følge Model 3-eiere kan være vanskelig å se det som er lengst til høyre på skjermen der. Lurer på hvorfor ikke Tesla bare beholder orienteringen på S/X-skjermen og baserer seg på det først og fremst.
Felles oppløsning, all software lik, likt delenummer på skjermene.
Jo flere ting som er likt jo mer kan de presse prisene ved høyt produksjonstall.
Dette handler om forenkling og kostnadskutt først og fremst og det å få mest mulig like deler i alle bilene.

Da burde de jo kjøre refresh på Model 3 og sette skjermen i riktig orientering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA