Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Inverter til lading av bil

Startet av Olee, mandag 30. juli 2018, klokken 00:48

« forrige - neste »

Olee

Er det noen som har erfaring med invertere av den litt billige sort til lading av elbil? Vil en typisk Kina-inverter (som leverer ren sinus) på 1500W kontinuerlig effekt klare å lade på 6A?

RaBalder

Sitat fra: Olee på mandag 30. juli 2018, klokken 00:48
Er det noen som har erfaring med invertere av den litt billige sort til lading av elbil? Vil en typisk Kina-inverter (som leverer ren sinus) på 1500W kontinuerlig effekt klare å lade på 6A?

Bilen vil ikke "se" inverteren, så om det er stømnettet, en inverter eller aggregat spiller ingen rolle.

Bilen ser vekselstrøm i form av en (eller tre) fase(r) og jording. Hvis dette er i orden, så burde det fungere.


Men jeg har ikke noen erfaring i form av at jeg har testet selv.

Homecast

Kina inverter og ren sinus under belastning er ikke noe man hører om veldig ofte..  :o
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA