Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbiler i Tyskland..

Startet av Roy Aasen, torsdag 26. juli 2018, klokken 07:30

« forrige - neste »

Øyvind.h

Jeg er absolutt villig til å betale litt ekstra for å reservere ren strømproduksjon til mitt forbruk.
Så lenge produsenter kan trikse og mikse ved å kjøpe og selge er kanskje en slik reservasjon nødvendig?

Og uansett bra for produsenter å se at betalingsviljen er høyere for ren kraft enn skitten kraft.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 28. august 2018, klokken 10:03
Jeg er absolutt villig til å betale litt ekstra for å reservere ren strømproduksjon til mitt forbruk.
Så lenge produsenter kan trikse og mikse ved å kjøpe og selge er kanskje en slik reservasjon nødvendig?

Og uansett bra for produsenter å se at betalingsviljen er høyere for ren kraft enn skitten kraft.

:+1:

(Beklager avsporingen. Tilbake til diskusjon om tyske elbiler :))

JorgenM

Elbiler i Tyskland mener du :)

Tyske elbiler blir ikke helt det samme, selv om det er langt mer spennende :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ferry

Sitat fra: SveinJ på mandag 27. august 2018, klokken 20:12
Skjønte ikke helt resonnementet ditt Ferry. Jeg leser 98% fornybar og 2% fossil!

Jeg tenker på varedeklarasjonen, ikke produksjonen. Produksjonen her er egentlig bare fornybar. Kullkraftverket på Svalbard kan vi vel se bort fra? Det er ikke koblet til fastlandet. Gasskraft på Melkøya brukes kun der, så vidt jeg vet. Attpåtil eksporterer vi mer enn vi importerer, så på en måte har over 100% ren kraft.
Jeg skal ikke påberope meg å skjønne alle aspekter med opprinnelsesgarantier og grønne sertifikater, men jeg tenker som så at samme kraft kan ikke selges to ganger. Den kilowattimen "Fritz" har kjøpt opprinnelsesgaranti for, kan ikke jeg få kjøpt. Jeg må kjøpe en "annen kilowattime". Hvis alle etterspør varen fornybar kraft, så vil ikke regnestykket gå opp. Det vil ikke være nok fornybar kraft til alle. Så da begynner vi å overby hverandre inntil prisene balanserer opp mot mengde kraft og betalingsvilje. Forhåpentligvis vil det akselere utbyggingen av fornybar kraft, og vi redder kloden  :) (Muligens en naiv tanke, men det er lov å håpe.)
Beklager off topic. Følte for å forklare hva jeg mente. Link gjerne til mer om emnet, for dette er feil tråd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA