Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktprisene...på vei opp?

Startet av Crown, tirsdag 24. juli 2018, klokken 18:26

« forrige - neste »

Crown

Går Ioniqene for de prisene som de annonseres for nå? Det er jo noen helt drøye priser for tiden, og relativt få biler, særlig hvis man vil ha en norsksolgt bil. Det ser jo ut som om de forsvinner fort også. Skal hjelpe en kollega å finne en elbil, hun har bestemt seg for Ioniq og har ikke lyst til å vente de 6-8mnd som er ventetid på ny nå, men selv 2017-modeller som har gått 30-40.000km annonseres jo for 20-30k _mer_ enn jeg gav for min ny :-o det er jo helt galematias.

Det var jo noen som advarte mot at Ioniq-prisene ville synke som en stein nå som Kona kom, men det ser ut som om det absolutt ikke skjer.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Crown på tirsdag 24. juli 2018, klokken 18:26
..
Det var jo noen som advarte mot at Ioniq-prisene ville synke som en stein nå som Kona kom, men det ser ut som om det absolutt ikke skjer.
Kommer for få Kona til Norge dessverre.

Eoniq

Solgte min Ioniq for ca en måned siden, veldig lite interesse for den ihvertfall. Endte om med å selge den for 260000kr. Dette var en norsk teknikk med metallic lakk og vinterdekk på felg. Ikke skinn og ikke soltak.
Tror kanskje at innføring av bompenger og at det nå er biler som Hyundai Kona og Kia Niro, som er pålitelige biler med lang rekkevidde gjør at folk flest venter på disse, fremfor å kjøpe en overpriset bruktbil med kortere rekkevidde.

Crown

Sitat fra: Eoniq på tirsdag 24. juli 2018, klokken 19:02
Solgte min Ioniq for ca en måned siden, veldig lite interesse for den ihvertfall. Endte om med å selge den for 260000kr. Dette var en norsk teknikk med metallic lakk og vinterdekk på felg. Ikke skinn og ikke soltak.
Tror kanskje at innføring av bompenger og at det nå er biler som Hyundai Kona og Kia Niro, som er pålitelige biler med lang rekkevidde gjør at folk flest venter på disse, fremfor å kjøpe en overpriset bruktbil med kortere rekkevidde.

Stoffseter i Ioniq trekker nok sikkert veldig negativt inn. Men jeg har fulgt litt med siste ukene, og de bilene som har vært under 300k (med skinn) har forsvunnet på få dager, hvilken modell/km-stand og farge var det?
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Eoniq

2017 mod(registrert slutten av 2016), svart, kjørt 30000km.
Var veldig fornøyd med bilen, problemet var at den ble brukt for mye og at hoved/stasbilen sto og støvet ned.

Crown

Sitat fra: Eoniq på tirsdag 24. juli 2018, klokken 20:25
2017 mod(registrert slutten av 2016), svart, kjørt 30000km.
Var veldig fornøyd med bilen, problemet var at den ble brukt for mye og at hoved/stasbilen sto og støvet ned.

Samme modell som min da, bare jeg har skinn og metallic. Men det vil vel si at du fikk igjen det du gav for den, etter over halvannet år og 30.000km, kan ikke akkurat klage :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Eoniq

Neida, klager ikke, synes vel egentlig at det var en for god pris, hadde selv heller ventet ett år og to på 60-64kw Leaf/Niro/Kona.

larsena

Betalte 309k for min hos ikke-merkeforhandler, norsk 2017 med 17k km på telleren, skinn ikke soltak inkl vinterhjul. Nye importbiler kommer på ca 10k mer, pluss vinterhjul. Ut fra hva jeg lærte av priser før kjøp så betalte jeg kanskje rundt 10k for mye, i forhold til hva som virker som man kan kjøpe.

Navl1

Sitat fra: Eoniq på tirsdag 24. juli 2018, klokken 20:25
2017 mod(registrert slutten av 2016), svart, kjørt 30000km.
Var veldig fornøyd med bilen, problemet var at den ble brukt for mye og at hoved/stasbilen sto og støvet ned.

Høres ut som du solgte feil bil  ;D
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Eoniq

Økonomisk sett så var det absolutt det, men jeg er sånn at jeg sparer på hundrelappene og hiver tusenlappene :'(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA