Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil på luftfjæring

Startet av Chris.and, tirsdag 24. juli 2018, klokken 09:58

« forrige - neste »

daktari

Slark i stabstag (sway bars) gir en annen klunking enn den Chris.and påpeker. I usa har det kommet en revisjon av luftfjærene som fjerner skranglingen. Dette gjelder facelift-biler.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

rsomby

Jeg fikk også dette problemet etter ca 3mnd på min siste model S. Inne til utbedring 3 ganger, med 10-25 dager på servicesenter hver gang, og fikk tilbake bilen uten fix hver gang. Gav opp og solgte bilen til slutt da summen av issues og dager uten bil over 4 år var horribel. Kunne godt tenkt meg tesla igjen, men er nå bare svært skeptisk til at de driver med  :-\

sfinxern

Har samme skrangling i min TMS 75D utlevert 4. desember 2017.

Snart hatt den 1 år og kjørt 20 000km nå. Synes kanskje at skranglingen har blitt verre, men vanskelig å si. MEGET merkbart i lave hastigheter og på ujevn vei. Må vel ta turen inn slik at de får sett på dette, har avventet litt for å se hva som kommer av fiks og for å slippe at bilen blir værende på SC altfor lenge.

Men da virker det som om de nå har løst dette og kan utbedre det en gang for alle?

Virker som om dette gjelder svært mange biler forøvrig.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

KennethR

Sitat fra: KennethR på tirsdag 31. juli 2018, klokken 23:08
Jeg har nøyaktig samme problem som trådstarter. Klokkelyder fra forstillingen som høres tydelig på ujevn vei i lavere fart. Fikk utlevert min bil den 8.Mai (VIN: 2402XX), og lydene var der fra dag 1. Jeg dro til service center Drammen etter en uke, og de skjønte umiddelbart hva det var. Jeg tok en kjøretur på 10 meter med teknikker før ha sa at jeg kunne snu. Jeg mener de kalte det luftmoduler. I tillegg mente de at drivakslingene sannsynligvis hadde fått så mye juling at de bytter de også. Har fått time på dette 20. September, om de ikke må utsette timen nok en gang. Det var en jobb som skulle ta 1,5 dag.

Jeg kan nevne at feilen ble utbedret. Bilen var lydløs i et par uker, men så kom lydene sakte men sikkert tilbake. Etter litt googling, så virker dette som om er en kjent feil og de ikke har noen forbedring på det.

sfinxern

Sitat fra: rsomby på torsdag 25. oktober 2018, klokken 11:13
Jeg fikk også dette problemet etter ca 3mnd på min siste model S. Inne til utbedring 3 ganger, med 10-25 dager på servicesenter hver gang, og fikk tilbake bilen uten fix hver gang. Gav opp og solgte bilen til slutt da summen av issues og dager uten bil over 4 år var horribel. Kunne godt tenkt meg tesla igjen, men er nå bare svært skeptisk til at de driver med  :-\

Hva slags TMS hadde du? Modell og type? Og hvilket SC var du på?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

bflataker@gmail.com

Hei

Jeg har en Tesla model S levert ut i mai 2018. Har den berømte klakkingen fra understellet  lave hastigheter. Problemet kom på ca 5.000 km og bilen er nå gått 45.000. Tesla sa for 6 mnd siden at de ikke hadde noen fiks på dette problemer og ville kalle meg inn når de hadde dempere hvor dette problemet ikke kom tilbake.
Er det noen som kan bekrefte at det stemmer eller har dere som har hatt problemer fått ordnet dette?

Motorwatt

#36
Flere som har fått byttet dempere foran. Fikk det selv for 2 mndr. siden, og lyden ble vekk.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Mr.D

Lyden kan være av flere årsaker, men det eksisterer en kjent feil som Tesla ikke kan løse. De har tidligere løst det ved å bytte til nye dempere (utgave 77-C) men dette er for 90% ikke en permanent løsning. Lyden vil oppstå på nytt, derfor har de stort sett sluttet å bytte. Noen med en gang andre rundt 3-4K km. Bruker man senk/hev ofte vil dette kunne føre til at feilen oppstår raskere enn om man aldri bruker denne funksjonen.
Dette problemet vil trolig kunne ramme alle post facelift modell S frem til april/mai 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA