Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona: Medieomtale, tester, o.l.

Startet av Gordon Retriever, mandag 23. juli 2018, klokken 21:44

« forrige - neste »

AndersK

Tesla Bjørn ville lett valgt Niro over Kona hvis han fikk valget. Han har lagt ut flere videoer av at han tester Niro i Sør Korea. Den slår Kona på det meste.

andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6



andy99

"An in-depth look into one of the most anticipated fully electric crossovers on the market today."

https://insideevs.com/hyundai-kona-electric-driven-watch-hour/
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

andy99

Bilmagasinet har testet og fått en bra rekkevidde (525 kilometer).
De har tydeligvis også fått en bil med memory på setene :o :P

"Setene har både varme og kjøling, samtidig som minne-funksjonen alltid gir husets to førere favoritt-innstillingene med et enkelt tastetrykk."

https://bilmagasinet.no/er-dette-rekkevidde-rekord-for-hyundai-kona/
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

xyzzy

Sitat fra: andy99 på torsdag 27. september 2018, klokken 14:47
Bilmagasinet har testet og fått en bra rekkevidde (525 kilometer).
De har tydeligvis også fått en bil med memory på setene :o :P

"Setene har både varme og kjøling, samtidig som minne-funksjonen alltid gir husets to førere favoritt-innstillingene med et enkelt tastetrykk."

https://bilmagasinet.no/er-dette-rekkevidde-rekord-for-hyundai-kona/

Fra artikkelen: "Setene har både varme og kjøling, men jeg savner minne-funksjonen som alltid gir husets to førere favoritt-innstillingene med et enkelt tastetrykk, slik som i vår Ioniq."

Kanskje de har rettet noe?

Nordlands

#97
Endelig på TheStraightPipes:

https://youtu.be/ZDuVVEGaodI
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Counterpointer

Sitat fra: andy99 på tirsdag 13. november 2018, klokken 10:44
What Car? rangerer reel rekkevidde. Kona på topp, foran niro-e ;D
https://www.whatcar.com/news/what-car-real-range-which-electric-car-can-go-farthest-in-the-real-world/n18162
Yeah right.

I-Pace på delt andreplass!!! Dette er ikke mye å stole på imho Helt likt med en bil Teslabjørn kjørte over 50 mil på motorvei i Korea.

At Kona er på topp er sikkert greit, men testmetoden kan ikke være det.

tuono

Har sett den der. Klarer ikke å ta den alvorlig. Fremstår som en ukebladtest/Vroom-test.

andy99

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 27. juli 2018, klokken 17:05
Sitat fra: Cral på fredag 27. juli 2018, klokken 09:15
Litt sært at de ble overrasket over at det ikke var noen frunk, all den tid alle bildene så langt har vist at det er et vanlig motorrom, likt de fleste andre modellene som ikke er bygget som kun elbil.

Men du skal ha ros for arbeidet med å finne alle testene :)

Takk.
Enig i at det ikke burde være noen stor overraskelse, men det er et kurant poeng at man har gitt fra seg muligheten til å utnytte ledig plass til oppbevaring.  I Kona ville en frunk vært et glimrende sted å oppbevare ladekabler.

Dette er nok langt på vei et kostnadsspørsmål.  Samtidig følges overleveringer av nybil ofte av en instruksjon i hvordan lukke panseret riktig - enten for å unngå skade på frontlykter pga. rystelser, eller for ikke å få bulker/knekk i panseret.  Det kan derfor tenkes at panseret i mange biler ikke er konstruert for å åpnes og lukkes daglig. :-\
Noen har funnet en løsning på mangel på frunk, men mulig det ikke er godkjent av Hyundai ;)
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Counterpointer

Sitat fra: andy99 på mandag 19. november 2018, klokken 20:27
Noen har funnet en løsning på mangel på frunk, men mulig det ikke er godkjent av Hyundai ;)
Morsomt

Og viser tydelig at Huyndai ikke ser muligheter. Det var det første jeg så når jeg kikket i motorrommet selv.

bno


AndersK

Dette vil vel påvirke måten bilen oppfører seg på under en kollisjon og er neppe gunstig/godkjent.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA