Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kona: Medieomtale, tester, o.l.

Startet av Gordon Retriever, mandag 23. juli 2018, klokken 21:44

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Linker, Youtube-videoer, utdrag av tekster m.m. kan postes og diskuteres i denne tråden. :)


Embargoet Hyundai har satt på offentliggjøring av prøvekjøring av de første bilene lettes den 25. juli.

Noen som ikke ser ut til å ta dette så nøye er motor.es som alt har lagt ut en 15 minutters video med inntrykk etter sitt møte med en hvit Kona EV EK95651 i Norge:

https://www.youtube.com/watch?v=iA2msaCKgU4


Mr Oizo

Snittforbruk på 14.6, sikkert blandet kjøring dette da.
Bør gå 400 km i 3 av årstidene hvertfall da.

thomasski

Embargo på omtale? Har kommunikasjonsavdelingen der nede spist for mye kimchi?! Noen som har en logisk ytring om dette?

Troald

Er ikke dette vanlig da? Motorjournalister får ofte testkjøre på et tidligere tidspunkt, men må vente med omtalen til et gitt tidspunkt. Da kommer alle anmeldelsene omtrent samtidig.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Navl1

Sitat fra: thomasski på tirsdag 24. juli 2018, klokken 09:02
Embargo på omtale? Har kommunikasjonsavdelingen der nede spist for mye kimchi?! Noen som har en logisk ytring om dette?

Helt normal praksis i medieverden, der du kan ha sperrefrister på alt fra biltester til portrettintervjuer. I dette tilfellet er så er det nettopp slik Troald sier, alle skal få muligheten til å publisere sine tester samtidig.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Goggen123

Test i morgendagens DN.
Utover de kjente tingene (litt mye hardplast, lite bagasjerom, trangt baksete etc) kommenteres stivt oppsett som kan gå noe utover komforten, og at støyisolasjonen er skuffende.
Skryt av bra drag i bilen og realistisk rekkevidde indikator.

HPSE

Kommer to youtube videoer fra Teslabjørn ved midnatt
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)




AppleKnocker

Ser ut som Kona koker ned til et valg mellom komfort eller rekkevidde.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

AndersK


andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

1000kwh

Sitat fra: AndersK på onsdag 25. juli 2018, klokken 13:31
Kona blir slaktet hos motor.no.
Slakt er jo en overdrivelse.

At Hyundai ikke lager komfortmestere er vel kjent for alle. Det er et billigmerke som skal gi mye for pengene, noe det virker som den gjør.

AppleKnocker

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 25. juli 2018, klokken 13:50
Sitat fra: AndersK på onsdag 25. juli 2018, klokken 13:31
Kona blir slaktet hos motor.no.
Slakt er jo en overdrivelse.

At Hyundai ikke lager komfortmestere er vel kjent for alle. Det er et billigmerke som skal gi mye for pengene, noe det virker som den gjør.
Det kommer an på hva man vektlegger.

Jeg kjører 90% av tiden på motorvei.  Når de skriver at støyen på motorvei er "plagsom", så er det likestilt med slakt for meg. Det stemmer med inntrykket mitt fra fossil Kona.
For andre som kjører på vestlandsveier eller i byen har støyen sannsynligvis ingen praktisk betydning.

Jeg har en Ioniq og en Kona reservasjon, men tror jeg kommer til å angre hvis jeg bytter ut Ioniq med denne.

Hvis bare Hyundai kunne putte dette 64kw batteriet i en bedre bil!

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA