Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeproblem med ZapCharger Pro ladestasjoner

Startet av SilverArrow, mandag 23. juli 2018, klokken 20:13

« forrige - neste »

SilverArrow

Forrige uke fekk eg problem med å lade i vårt Zaptec ladeanlegg.
Eg starter lading og alt ser ok ut inntil 2 minutt og 45 sekund til 3 minutt.
Då faller ladespenning til 0 volt, bil viser Ready to Charge - Check charger power.
Etter ca 30 sekund kjem spenning tilbake og lading starter igjen.
Etter nye 2 minutt og 45 sekund til 3 minutt så faller spenning til 0 volt igjen.

Min bil viser at den lader med 32A 3fase = 22kW så lenge da er spenning.

Tesla nummer 2 i borettslaget fekk kun 1 fase lading og 32A fra samme ladestasjon på lørdag.

Begge bilene er testa hos Tesla på Forus og då er alt ok.

Nokon som har ein ide kva som skjer her?
Zaptec påstod før helg at feilen låg i min bil, men no er me 2 stk med problemer i dette anlegget.

2015 P85DL+ - Utlevert 03.03.15

Elbil2000

"Zaptec påstod før helg at feilen låg i min bil"
Kan bare si at dere heller burde bytte til en mer seriøs leverandør enn Zaptec.
Nesten alle produsenter kan levere ladesystemer med lastfordeling.
P100D

SilverArrow

Sitat fra: Elbil2000 på torsdag 26. juli 2018, klokken 22:07
"Zaptec påstod før helg at feilen låg i min bil"
Kan bare si at dere heller burde bytte til en mer seriøs leverandør enn Zaptec.
Nesten alle produsenter kan levere ladesystemer med lastfordeling.

Ja, da hadde vært fint med ein meir seriøs leverandør enn Zaptec, men:

Feilen denne gang er visst i følge Zaptec støy som går ut over kommunikasjonen mellom ladestasjonene.
Ladestasjonen slår seg av når den mister kommunikasjonen.
Støyen kjem fra heismotorer og anna utstyr, så da er usikkert kva dei vil gjere, men dei snakke om å montere eit filter.
Om støyen var grunn til at den andre Tesla eieren kun fekk 1 fase vil vise seg når dei har fiksa støy problemet.

Når feilen oppstod så var da første gang eg lada etter at me hadde fått oppgradert heisen vår, men om da er her problemet kjem fra må elektroinstallatør finne ut av.
2015 P85DL+ - Utlevert 03.03.15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA