Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Høytaler bak stille som ei mus

Startet av blyat, onsdag 18. juli 2018, klokken 16:09

« forrige - neste »

blyat

Hentet X75D i Mars 18, og har ikke oppdaget noe særlig med feil/mangler enda.
Men venstre dørhøytaler bak (standard anlegg) er ikke aktiv, og har muligens vært sånn hele tiden, merket det først når jeg stilte lyd til å kun spilles av bak. Om jeg stiller lyden til å være max venstre bak, blir det stille.

Så spørsmålet er, før jeg tar dette til Tesla, om jeg kan sjekke noen tilkoblinger selv og hvor skal jeg lete etter dem? Ser det er en del plugger under fører og passasjersetet, kan det være noen av dem?

Hilsen
Så langt fornøyd eier.
TMY s/s 19'' - best 13.05
TMX 75 2018

jlan

Sikkert best å la Tesla se på det der. Men hvis du skal se etter ledninger så er de neppe under setene, de må jo opp i taket for å komme over til FWD.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

CaZpaH

#2
Ta av høyttaler-nettingen (bak her er også nødwaieren til å åpne FWD manuelt). Derfra kan du se ledningen i høyttaleren. Har du flaks så er den løsnet på den siden og kan smette den på igjen.

Høyttaler-nettingen er festet med klips. Så skal bare være å dra den rett ut. Usikker på hvor tilgjengelig høyttalerledningene er. Men skader vel ikke å sjekke.

Se fra ca. 0:50 i videoen under så ser du hvordan den tas av:

https://youtu.be/nHHWv6uMISg
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Zephid

Kontakten til mellomtone/basshøyttaleren i døra er på innsiden av høyttaleren, så for å komme til den må du skru ut høyttaleren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA