Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fjerne et sete i tredje rad

Startet av Åsmund Hjulstad, mandag 16. juli 2018, klokken 13:56

« forrige - neste »

Åsmund Hjulstad

Noen som vet hvordan man fjerner et av setene i tredje rad? (2018 e-NV200) Vi er seks som skal på ferie, og trenger bagasjeplass.

pudderjagar

Da er bare å finne pipe størrelse 14 og skru ut dei 3 svarte boltane som set i plata under setet.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Ebe

Vipp opp plastlokket innerst mot veggen, og skru opp to muttere. Så løftet du setet ut :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Åsmund Hjulstad

Det er tre plastdeksel for hvert sete. Det bakerste lar seg fjerne lett, og under der er det én bolt. Det forreste er skrudd fast med en vanlig skrue, men den skruen er ikke lett å komme til. Det midterste er jeg usikker på hvordan jeg skal fjerne, jeg forstår ikke hvordan det er festet og har ikke lyst til å knekke noe.

Ebe

Er det tre deksler på bakerste seterad også? Da er innfestningen annerledes en dieselversjonen...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Det er kun dette dekselet jeg har trengt å åpne, for å skru ut to muttere. Etter det er det bare å løfte ut seter...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Hmm, det er kanskje tre separate deksler... tror jeg bare vippet opp de opp med en skrutrekker... nå ble jeg jaggu usikker, når du beskriver det slik  ???
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Da har jeg undersøkt på vår, og det er to deklser som må av. De fjernes ganske enkelt, bare man vet hvordan  ;)

Deretter skrur man av to muttere (ikke rør skruene!), og løfter setet ut.

Har lært meg dette selv, så gjøres på eget ansvar! :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Kan beskrive det nærmere om noen ønsker det, bare gi en lyd. :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

teimann

Veldig bra med godt forklarende bilder. Jeg måtte ut og prøve med en gang. Det gikk kjempefint å få av dekslene å komme til mutrene. Jeg har også tatt ut den andre seterad. Det var helt enkelt og logisk. Nå er det bare å legge inn madrass på 120X200 cm og ta en overnatting i bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA