Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ikke hørt noe?

Startet av JEG, søndag 15. juli 2018, klokken 13:56

« forrige - neste »

geear

Jeg tror de bestiller biler nå, basert på det vi har meldt tilbake, slik at de vil ha riktige kombinasjoner til oss når leveransene er klar, men at de må ta noen valg for de resterende first edition-bilene, og at det er derfor de som ikke tar et valg har blitt opplyst om at de kan få begrenset med valgmuligheter.

lirekassa

1000 biler på 'første båt'. F.o.m. 1001 får andre valgmuligheter og bil på båt to, som ingen helt vet når kommer - men som fort kan komme før nyttår den også om skjema overholdes.

Så var det dette med elbil og innfri "lovnader" da :)

trykkertor

Hmmm....tror ikke det kommer hele 1000 biler til Norge på en og samme båt.
Det gir leveringskaos og rom for mye rot.
Tenker de første 1000 bilene blir bestilt, og levert over et litt større tidsspenn. (Kanskje 2-3 båter med noen ukers/måneders mellomrom.)
Ellers skyter KIA seg i foten, hvis de skal administrere, kjøre logistikk og klargjøring på så mange biler i én slump.
Hvis det i tillegg snakkes om desember, juletider, helligdager og diverse, så blir det enda mer rom for kaos.


Counterpointer

Jeg ble forespeilet båt nr 2 med kønummer 222 på Kona.......

Bare sånn til sammenligning

lirekassa

Derav uttrykket 'første båt', det var for øvrig selgers egne ord. Per nå tar de imot bestillinger fra de 1000 første og estimerer levering i november. De neste 200, 500 eller 1000 vet de ikke når kommer, er min tolkning.

arthur

Jeg opplever det som litt underlig at jeg med "kølapp" 2700 for en Kona måtte skrive kontrakt før 1.juli og har blitt gitt leveringsdato i oktober mens jeg for Niro med "kølapp" 700 ikke har hørt noe om levering eller kontrakt utover at jeg ble bedt om å bestemme farg og soltak, eller ikke. Kanskje jeg ender opp med en Niro før Kona? Føles jo litt merkelig å skulle betale så mye for noe som jeg vet så lite om enten det heter Kona eller Niro.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

K.O

Sitat fra: arthur på torsdag 19. juli 2018, klokken 19:11
Jeg opplever det som litt underlig at jeg med "kølapp" 2700 for en Kona måtte skrive kontrakt før 1.juli og har blitt gitt leveringsdato i oktober mens jeg for Niro med "kølapp" 700 ikke har hørt noe om levering eller kontrakt utover at jeg ble bedt om å bestemme farg og soltak, eller ikke. Kanskje jeg ender opp med en Niro før Kona? Føles jo litt merkelig å skulle betale så mye for noe som jeg vet så lite om enten det heter Kona eller Niro.
Tror du får Niro før Kona med de kønr. Ikke så rart at vi ikke har hørt noe mer da Niro ikke blir presentert i Europa før i okt i Paris.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk


Zuexi

Sitat fra: arthur på torsdag 19. juli 2018, klokken 19:11
Jeg opplever det som litt underlig at jeg med "kølapp" 2700 for en Kona måtte skrive kontrakt før 1.juli og har blitt gitt leveringsdato i oktober mens jeg for Niro med "kølapp" 700 ikke har hørt noe om levering eller kontrakt utover at jeg ble bedt om å bestemme farg og soltak, eller ikke. Kanskje jeg ender opp med en Niro før Kona? Føles jo litt merkelig å skulle betale så mye for noe som jeg vet så lite om enten det heter Kona eller Niro.
Ikke for å blande inn Kona debatt her, men med kønr. 2700 er det vel optimistisk å håpe på oktober 18, når andre med ca samme nr. har fått estimert mars 19.
Selv har jeg nr. under 400 har får estimert oktober/november. Tipper du får Niro før Kona.

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=40143.msg690324#msg690324

arthur

Sitat fra: Zuexi på torsdag 19. juli 2018, klokken 19:53
Sitat fra: arthur på torsdag 19. juli 2018, klokken 19:11
Jeg opplever det som litt underlig at jeg med "kølapp" 2700 for en Kona måtte skrive kontrakt før 1.juli og har blitt gitt leveringsdato i oktober mens jeg for Niro med "kølapp" 700 ikke har hørt noe om levering eller kontrakt utover at jeg ble bedt om å bestemme farg og soltak, eller ikke. Kanskje jeg ender opp med en Niro før Kona? Føles jo litt merkelig å skulle betale så mye for noe som jeg vet så lite om enten det heter Kona eller Niro.
Ikke for å blande inn Kona debatt her, men med kønr. 2700 er det vel optimistisk å håpe på oktober 18, når andre med ca samme nr. har fått estimert mars 19.
Selv har jeg nr. under 400 har får estimert oktober/november. Tipper du får Niro før Kona.

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=40143.msg690324#msg690324

Jeg har det skriftlig i kontrakten og fått det rebekreftet av forhandler på mail i ettertid da jeg (også) stilte meg svært tvilende til oktober. Vi får se. Noe av problemet med slik usikkerhet og mulig feilinformasjon er at jeg neppe skal ha begge bilene.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Zuexi

Sitat fra: arthur på torsdag 19. juli 2018, klokken 21:40
Jeg har det skriftlig i kontrakten og fått det rebekreftet av forhandler på mail i ettertid da jeg (også) stilte meg svært tvilende til oktober. Vi får se. Noe av problemet med slik usikkerhet og mulig feilinformasjon er at jeg neppe skal ha begge bilene.

Ja, daså.. Kan ikke si annet enn hvis det stemmer, så har du vært usedvanlig heldig som får bil 6 mnd før andre med ca samme kønummer.
Litt sånn, fetter Anton :)

Joltus

Spiller jo ganske liten rolle om det står i kontrakten.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA