Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2018.26

Startet av o.b.lix, søndag 15. juli 2018, klokken 11:52

« forrige - neste »

Larsebass

#15
Det er jo helt idiotisk. Har testerne ferie i Tesla?

Edit: reproduserer dette hos meg også. Hva skjer hvis jeg har nøkkelen i lomma og går inn i butikken mens kona venter i bilen? Går alarmen?
Tesla X75D.

THE

Med 2018.24 syntes jeg at regnsensor fungerte veldig bra, dessverre sitter jeg med inntrykk av at den ikke er like bra med 2018.26. Måtte bruke mange manuelle sveip, samt sette manuelt i kontinuerlig visking på vei til jobb i dag.

Med 2018.24 kjørte jeg ca. 200 km i veldig varierende regnvær, og hadde vel behov for et ekstra manuelt sveip med viskerne to ganger i løpet av turen.


La også merke til at jeg fikk fantombremsing på et sted jeg aldri har hatt det tidligere med 2018.26, men situasjonen var spesiell i og med at jeg møtte et vogntog akkurat i tunnelportal der jeg var på vei inn i en mørk og relativt trang tunnel. Ellers synes jeg at bilen ligger bedre plassert i kjørefeltet, og ikke legger seg så nærme gulstripa i sving med 2018.26.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

geear

Jeg utsatte .24 og har nå fått beskjed om .26, vurderer å bare utsette den også...

OT: Hvor finner man regn?  :o

Amoss

Sitat fra: gr på onsdag 18. juli 2018, klokken 11:44
Jeg utsatte .24 og har nå fått beskjed om .26, vurderer å bare utsette den også...

OT: Hvor finner man regn?  :o

OT svar: her!  ;)
Model S 85D

geear

Sitat fra: Amoss på onsdag 18. juli 2018, klokken 12:43
OT svar: her!  ;)
Fin! Lurer på IP-graden.. men om jeg prøver det så kommer vanningspolitiet og tar meg.. http://www.ivar.no/aktuelt/vanningsforbud-article6416-593.html

Får ikke vaske bil engang.

smurf

Sitat fra: morpheos på tirsdag 17. juli 2018, klokken 20:51
Etter at jeg fikk .26 så trigges alarmen på min TMX konsekvent 4-5 min etter at jeg låser bilen uten at jeg er i nærheten. Skjer hver gang. Må disable alarm for at det ikke skal skje, og den defaulter til alarm på hver gang. Flere som har opplevd dette?

Har opplevd noen ganger på forrige versjon og .26 som jeg har nå at alarmen har gått. Bilen har stått stille (ikke få ferje e.l.). Det eneste jeg så når jeg 'feilsøkte' var at en flue som fløy rundt inni bilen. Det burde ikke være nok til å trigge alarmen...?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

spirrevipp

Sitat fra: smurf på torsdag 19. juli 2018, klokken 11:57
Det eneste jeg så når jeg 'feilsøkte' var at en flue som fløy rundt inni bilen. Det burde ikke være nok til å trigge alarmen...?

Ifølge et innlegg på TMC så sier Tesla support at det kan være nok.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

smurf

Hmmm. Ja da er den fintfølende. Det var en flue i bilen de gangene alarmen gikk så det kan kanskje være det... Hadde en model S i 3 år før X nå, men aldri opplevd det før nå.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

geear

#23
Opplevde også at fluer og/eller sol (når sola traff bilen på morgenen) satte av bevegelsesalarmen (flere ganger) med .21 for et par uker siden, så det er viktig at det går an å permanent slå av alarmen igjen. Følsomheten burde vært justert.

mentol87

Hjalp oppdateringen med å få koblet seg til bilen med appen? Vi er jo mange med ny mcu som ikke får det til, med mindre bilen lader  ???

Chriscross

Lastet inn 2018.26 for noen dager siden på min model x. Nå har alarmen gått ca 20 ganger på 1 1/2 døgn. Når jeg setter alarmen til off, tar det en time eller to og alarmen går igjen. Snakket med tesla support, gjort «power off», restartet bilen..ikke noe som hjelper. Fikk beskjed av tesla at bilen må inn, passer perfekt i ferien det. Dette problemet kom etter siste oppdatering og support sa at det var veldig mange som opplevde alarmproblemer.. Hadde aldri oppdatert til 2018.26 hvis jeg visste om dette på forhånd..

Øggen

Ka versjon av 2018.26 har dokke som oppleve alarm problem??
Har 2018.26.3bbd9fd og ingen alarmer går av her.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Chriscross

Har samme som deg @Øggen, 2018.26.3bbd9fd..

geear

Hekkan. Min bedre halvdel hadde trykket scheduled på oppdatering, så i natt fikk vi den og, og i dag har alarmen gått to ganger. Jeg som hadde trykket not now noen ganger.

Larsebass

Alarmen gikk mens jeg vasket bilen i dag. Håper de får ut fingeren og fikser dette raskt.
Tesla X75D.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA