Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fortums nye ladeapp

Startet av Avh, torsdag 12. juli 2018, klokken 12:57

« forrige - neste »

Avh

Du verden for et rot. Infoen på FAQ stemmer jo ikke med virkeligheten. Skjerpings Fortum.
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Panduck

Fortum har tatt noen steg tilbake i brukervennlighet. Er nå tvunget til å bruke appen for å planlegge, da websiden ikke gir noe som helst info om status på laderne. Også "mobil-kartet" man hadde før, virket mer brukervennlig enn appen de har nå.

jkirkebo

Sitat fra: Panduck på torsdag 12. juli 2018, klokken 14:03
Fortum har tatt noen steg tilbake i brukervennlighet. Er nå tvunget til å bruke appen for å planlegge, da websiden ikke gir noe som helst info om status på laderne. Også "mobil-kartet" man hadde før, virket mer brukervennlig enn appen de har nå.

Web-siden er heller ikke oppdatert. Hurtigladere på Hov finnes f.eks i appen men vises ikke på web-siden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Supermario

Samme opplevelse, det var lettere å navigere i den gamle web-løsningen. Det var vel meningen å flytte brukerne over i et enda mer Fortum-kontrollert miljø. I stedet har ihvertfall jeg flyttet over i 3.-partsløninger
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

Counterpointer

Sitat fra: Supermario på torsdag 12. juli 2018, klokken 16:08
Samme opplevelse, det var lettere å navigere i den gamle web-løsningen. Det var vel meningen å flytte brukerne over i et enda mer Fortum-kontrollert miljø. I stedet har ihvertfall jeg flyttet over i 3.-partsløninger
Hvilken 3.-part?

Elmo

Sitat fra: Supermario på torsdag 12. juli 2018, klokken 16:08
I stedet har ihvertfall jeg flyttet over i 3.-partsløninger

Nå har ikke jeg hurtigladet noe sted siden før Fortum kom med sin nye APP, men ifjor syns jeg faktisk det var betydelig enklere å finne Fortums hurtigladere med Grønn Kontakts APP enn med Fortums egen :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Supermario

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 12. juli 2018, klokken 21:19
Sitat fra: Supermario på torsdag 12. juli 2018, klokken 16:08
Samme opplevelse, det var lettere å navigere i den gamle web-løsningen. Det var vel meningen å flytte brukerne over i et enda mer Fortum-kontrollert miljø. I stedet har ihvertfall jeg flyttet over i 3.-partsløninger
Hvilken 3.-part?

Synes feks  Fjordkrafts web-løsning funker bra
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

hsa77

Og på type 2 kontaktene står det ikke effekt i appen, litt forskjellig ladetid på 3kw og 22kw - håpløst for oss med ZOE!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

minibiti

Sitat fra: hsa77 på fredag 13. juli 2018, klokken 08:16
Og på type 2 kontaktene står det ikke effekt i appen, litt forskjellig ladetid på 3kw og 22kw - håpløst for oss med ZOE!

I had the exact same reaction and I asked Fortum about this. I was told it will come in a later version of the app...
Vi får se :)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Rollep

Fortum har blitt helt ubrukelig. Jeg får riktignok ladet ved hjelp av brikken men jeg har ingen mulighet for å se hvor mye jeg har ladet ettersom lade-historikk ikke fungerer i appen, kartet funger heller ikke. Tidligere kunne jeg logge inn på Fortum webside for å finne ut av slikt men nå kan jeg ikke logge inn i det hele tatt, må tydeligvis være strømkunde.

Da blir det kun lading på Grønn Kontakt fremover, de har dessuten mye bedre prisstruktur på AC lading.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Panduck

Sitat fra: Rollep på fredag 13. juli 2018, klokken 09:50
Da blir det kun lading på Grønn Kontakt fremover, de har dessuten mye bedre prisstruktur på AC lading.

Og forbruksbasert rabatt. Problemet med GK er antall ladere på lokasjon er ofte lav, og antall ladesteder ikke som fortum. Det er muligens årsaken, Fortum har nok alvorlige voksesmerter...

zbk

Jeg forsøkte å lade på Brokelandsheia på onsdag. Fungerte hverken med brikke eller app. Kjørte over veien til Grønn Kontakt i ren forbannelse. Gadd ikke ringe kundeservice en gang (selv om de er greie nok).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Øyvind.h

Forsøkte å lade hos GK på Rudshøgda tidligere i uka. Bare feilet gang på gang. Etter prat med kundeservice viste det seg at laderen trodde noen stod tilkoblet CCS selv om den ikke var i bruk. 4 min senere kunne lading startes etter reset.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Løve

Huh ??? Etter oppgraderingen av appen har det endelig blitt mulig å bruke den til å lade. Kjapt og enkelt og ikke evig mas om å logge inn og ufattelig trege sider. Nå er det plugg inn, opp med telefonen og vips så ladere en.

Pallesnekkern

#14
Ja, starte og stoppe lading fungerer greit med den nye appen. Men jeg savner muligheten for å få en kjapp oversikt over ladere i nærheten, samt en "naviger hit" knapp, som åpner google maps, slik som i grønn kontakt appen.

Den nye appen har utrolig lite funksjonalitet, tatt i betraktning hvor stort leven fortum lagde når den ble lansert.

EDIT : Jeg ser nå at appen har en "naviger hit" knapp.  I tillegg har de fått inn svenske ladeplasser, så da forsvinner grunnlaget for min kritikk. Eneste jeg savner er enklere oversikt over ladere i nærheten, slik at man slipper å zoome inn og ut av kartet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA