Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2010 Think Lithium starter ikke

Startet av Think6000, onsdag 11. juli 2018, klokken 21:23

« forrige - neste »

runeno

Hei!

Jeg er på ingen måte ekspert på dette. Fant ikke noe spesielt galt i de CAN-ID jeg så på, men det var historiske feil i forhold til 12V batteri. Jeg ville sjekket at den der krasj switchen fungerer. I tillegg ville jeg ladet fullt 12v batteri før du forsøker å starte bilen.

CANID: 300: MLEC Build 25 Application Software in the battery pack, og BMI startup init er 1 (suksess) og BMI er klar til å kommunisere.

CANID: 610: Nest siste byte er 00: Conditions OK. Resten av bytene aner jeg ikke. Noen som vet?

CANID: 721: Ingen aktive feil. Bare nuller her
CANID: 722: Ingen låste feil. Bare nuller her
CANID: 723: Historiske feil:

  • CONT_PCHG_SHORT_FLT = Short circuit detected at precharge
  • NO_PCU_DATA_FLT = No PCU data received fault
  • IN_12V_UNDER_VOLT_FLT = 12V input under voltage fault

Sitat fra: taarn på lørdag 22. september 2018, klokken 20:36
Hei,

Opplevere de samme problemene som Think6000. 12V er ok inkl. sikringer og crash switchen ble testet i dag og er ok. Fikk koblet på PCAN og fikk ut følgende:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Noen som ser hva som er gale eller kan veilede for videre analyse?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA