Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2014 VS 2018

Startet av Bjoerknes, onsdag 11. juli 2018, klokken 19:57

« forrige - neste »

Bjoerknes

Hei. Noen som veit om det er forskjell på e-up 2014 mod og 2018 mod? Da tenker jeg på batteri.

Elmo

#1
Ingen forskjell på batteri nei. Bare "kosmetiske" småting.
Men NB:  veldig tidlig 2014 modell kan mangle DAB radio.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Navl1

Hvis du vurderer en 2018 modell, så vent til skoda kommer med citigo el, dobbel rekkevidde, helt lik bil.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Elmo

Sitat fra: Navl1 på torsdag 12. juli 2018, klokken 20:41
Hvis du vurderer en 2018 modell, så vent til skoda kommer med citigo el, dobbel rekkevidde, helt lik bil.
Da må han nok velge 2020 modell gitt
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Navl1

Kan jo være mulig det :) Men det blir en perfekt bybil.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Elmo

Er det bybil man er ute etter så er det liten vits å vente 2 år på Citago. Dagens eUp'n har lang nok rekkevidde til det.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Navl1

Tja, det kommer an på bruken. Jeg bor uten muligheten til å lade i Oslo, og må derfor satse på de offentlig ladeplassene. I vinter måtte jeg lade e-upen annen hver dag. Problemet var at jeg sjelden fikk ladeplassene når jeg trengte det. Så måtte til stadighet jakte på plass, eller la bilen stå. En dobling av rekkevidden hadde gjort underverker.

E-up er perfekt bybil, hvis du har mulighet for lading. Hvis ikke blir det avhengig av bruken til hver enkelt.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA