Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tak-deksel knekker - garanti eller ikke

Startet av fonberg, onsdag 11. juli 2018, klokken 14:40

« forrige - neste »

fonberg

Saken gjelder altså de fire små plastdekslene som dekker takstativfestene, og som veldig lett knekker når man skal vippe dem opp eller igjen i forbindelse med at man setter på eller tar av takstativ.

Min 2017-modell skal inn på ettårs service hos Tesla Trondheim i september, og jeg har avtalt å kombinere servicen med noen små garantifiks. Dvs. jeg trodde det var garanti. Men av avtalebekreftelsen på mail fra Tesla går det fram at de ikke lenger regner takdeksel å skulle gå på garanti? Jeg har fått ødelagt kanskje en håndfull av disse opp gjennom på tidligere biler, og alltid fått nye montert uten kostnad hos Tesla Trondheim. Regner med de ikke koster mange kronene, men det er prinsippet jeg undres over hvis de skal begynne å ta betalt for at man er uheldig og knekker disse innimellom. Kvaliteten er jo helt håpløs.

Noen andre som har opplevd å måtte betale for nye plastdeksler?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

arthur

Siden de ikke aksepterer det som dekket av garanti så får du vise til Forbrukerkjøpsloven i stedet!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Muffinman

Vis til fkjl §15, andre bokstavpunkt og §16, første første bokstavpunkt. Da løser det seg nok.

pez d spencer

Har også knekt noen. Første gangen byttet de dem på service, uten kost. Var innom (Skøyen) i forrige uke og trengte to nye. Fikk de gratis (fikk heller ikke inntrykk av at de kostet særlig mye), mot at jeg monterte de selv. Gjort på 20 sek
2019 100D LR

kirky

Tja litt smålig og ikke kunne betale en 100-lapp eller hva det er; lite for hver enkelt, men hvem vet dyrt for Tesla globalt sett som allerede sliter med regnskapet.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

arthur

Sitat fra: kirky på torsdag 12. juli 2018, klokken 16:12
Tja litt smålig og ikke kunne betale en 100-lapp eller hva det er; lite for hver enkelt, men hvem vet dyrt for Tesla globalt sett som allerede sliter med regnskapet.

Spøkefugl?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øggen

Trådstarter skrive:
Jeg har fått ødelagt kanskje en håndfull av disse opp gjennom på tidligere biler, og alltid fått nye montert uten kostnad hos Tesla Trondheim.

Kanskje det e et tegn på at en burde vør litt meir forsiktig? Klarte å ødelegge 1 slikt på 3 bila og 120tkm.
Enig som nevnt over at det må vel gå ann å betale et par hundrelappa når du he ødelagt en håndfull av dei og fått det gratis tidligere.
Greit nok at ikkje alt e bra med Tesla, men vi må ikkje henge oss opp i alt som om det e katastrofe.
Beklager, just my 2 cent's
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA