Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS 75D hva er billigst, type 2 (GK eller Fortum) eller Tesla adapter?

Startet av 1000kwh, onsdag 11. juli 2018, klokken 11:02

« forrige - neste »

1000kwh

Noe som har en formening om hva som er billigst av de to type 2 alternativene fra Grønn kontakt eller Fortum, og Chademo med Tesla adapter?

Fortum har en snedig kostnad på 0,75 kr pr kwh pr 15 min.

Begge Chademo er 2,5,- pr min.

fonberg

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 11. juli 2018, klokken 11:02
Noe som har en formening om hva som er billigst av de to type 2 alternativene fra Grønn kontakt eller Fortum, og Chademo med Tesla adapter?

Fortum har en snedig kostnad på 0,75 kr pr kwh pr 15 min.

Begge Chademo er 2,5,- pr min.

Det er ikke direkte svar på spørsmålet ditt, men jeg ville uansett valgt Chademo da denne lader ca. tre ganger så raskt.

Slik jeg tolker prisene du beskriver vil altså kosten pr. kWh være ca den samme på de to variantene, men din egen tidsbruk (som blir mye mindre med raskere lading) er vel også verdt noe?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

geear

Med forbehold om huskefeil: Regnet kjapt på det for en stund siden, og mener jeg kom frem til at prisen var omtrent den samme på GK og Fortum sin AC-modell om man har 16,5kW lader. Med 22kW mener jeg Fortum ble billigst og med alt under 16,5 så er GK klart billigst. Chademo blir fort en del dyrere siden du bare får rundt 40kW til 2,50/min, men sparer tid.

1000kwh

Sitat fra: fonberg på onsdag 11. juli 2018, klokken 13:57
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 11. juli 2018, klokken 11:02
Noe som har en formening om hva som er billigst av de to type 2 alternativene fra Grønn kontakt eller Fortum, og Chademo med Tesla adapter?

Fortum har en snedig kostnad på 0,75 kr pr kwh pr 15 min.

Begge Chademo er 2,5,- pr min.

Det er ikke direkte svar på spørsmålet ditt, men jeg ville uansett valgt Chademo da denne lader ca. tre ganger så raskt.

Slik jeg tolker prisene du beskriver vil altså kosten pr. kWh være ca den samme på de to variantene, men din egen tidsbruk (som blir mye mindre med raskere lading) er vel også verdt noe?
Glemte å si at tid ikke var viktig siden vi uansett skulle bruke tid på et kjøpesenter.

gr: ja, endte opp med Fortum. 124 kr og ca 2 timer senere hadde jeg nok.

I historikken er beløpey strøket. Får ikke opp kvittering. En annen gang jeg betalte med sms stod det 0,- på kvitteringen.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA