Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva slags pris har du fått skriftlig på din kontrakt ?

Startet av Arthur Morgan, onsdag 11. juli 2018, klokken 01:00

« forrige - neste »

Arthur Morgan

Hei! Jeg har fått leveringstid Q42019 med min kona elbil,  jeg har fått tilsendt kontrakt som jeg har skrivet under men ikke sendt inn ennå,
grunnen er prisen, jeg har fått en pris på 368.900 med  et sett piggfri vinterhjul (tpms) og
gummimatter og bagasjeromsmatte. Bilen er toppspeca  dark knight
med teknikkpakke og soltak. 

Jeg vil gjerne høre med folket her hva slags priser dere har fått? Og om dere synes det er en riktig pris? Er det noen som har fått den billigere med alt utstyr som jeg har ?

bno

I stedet for å starte et nytt tema burde du først se om det er relevante tema som passer. https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=39787.0

HPSE

368900 for hva? Bare bil (Galactic Grey) og vinterhjul + bagasjeromsmatte? Gummimatter er jo inkl i pris.... Eller skal du også ha skinn/soltak? Hvor i landet skal bilen leveres?

Hvor mye har de skrevet at vinterhjulene koster?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Gordon Retriever

#3
Sitat fra: HPSE på onsdag 11. juli 2018, klokken 16:00
Gummimatter er jo inkl i pris....

Det er mange grådige Hyundai-forhandlere som er sterkt uenige med deg her. :)

Ellers enig med bno:  Det finnes allerede en tråd for spørsmål om pris.

Kamuflars

Sitat fra: HPSE på onsdag 11. juli 2018, klokken 16:00
Gummimatter er jo inkl i pris....

Ikke hos Birger N. Haug!  :-1: Synes faktisk det er så latterlig; her kjøper man en bil proppfull av mer eller mindre nyttige gadgets fordi man ikke har mulighet til å velge enklere versjoner, og så blir man "nickel-and-dimed" på noe så elementært som gummimatter. Det blir like latterlig som luksushoteller med pikkoloer og turndown service, som tar betalt for wifi.  Men jeg sjekket faktisk med Hyundai Motor Norge, og det stemmer at de ikke er inkludert fra dem, men stoffmatter (ikke velur) er muligens standard, ihvertfall i noen markeder.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

arthur

Hos den BNH jeg har skrevet kontrakt med så gjør de det, følger med.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Arthur Morgan

Sitat fra: HPSE på onsdag 11. juli 2018, klokken 16:00
368900 for hva? Bare bil (Galactic Grey) og vinterhjul + bagasjeromsmatte? Gummimatter er jo inkl i pris.... Eller skal du også ha skinn/soltak? Hvor i landet skal bilen leveres?

Hvor mye har de skrevet at vinterhjulene koster?

Jeg har rettet i innlegg nå, jeg har bestilt kona Electric med teknikkpakke, skinn og soltak. Dark knight farge.
Vinterhjul koster 15.900.
Gummimatter + bagasjerom koster 1100

Arthur Morgan


Trond.m

Så vidt jeg har erfart, så er det ingen rabatter å hente på Kona EL.
Prisen du har fått er vel helt standard, forutsatt at alt er inkludert ( gummimatter, levering / reg. omkostninger etc.

DDE

Sitat fra: TM på onsdag 11. juli 2018, klokken 21:56
Så vidt jeg har erfart, så er det ingen rabatter å hente på Kona EL.
Prisen du har fått er vel helt standard, forutsatt at alt er inkludert ( gummimatter, levering / reg. omkostninger etc.

Det er mange grådige Forhanlere av Hyndai. Vedr. Reg omkostninger. Det koster ikke noe å registrere ny bil i Norge. Kostnader for å få bilen klar på veien er inkl. I leveringsomkostninger.  Her er det menge forhanlere som driver med lureri. Eks. Okkenhaug bil i Trondheim.

Trond.m

OT, men jeg er enig i det du skriver. Reg. omkostninger er egentlig noe mange forhandlere legger til for å øke din avanse. Vrakpant på 2400 kr er eneste omkostning, og den skal være inkludert i listepris. Men det er lov for den enkelte forhandler å avvike fra de leveringsomkostningene som importøren har lagt inn i sin markedsførte listepris. Forutsetningen er imidlertid at det finnes minst en forhandler som leverer bilen til annonsert pris, for ellers er markedsføringen ulovlig.

tolapet

Sitat fra: SKYNET på onsdag 11. juli 2018, klokken 20:31
Sitat fra: HPSE på onsdag 11. juli 2018, klokken 16:00
368900 for hva? Bare bil (Galactic Grey) og vinterhjul + bagasjeromsmatte? Gummimatter er jo inkl i pris.... Eller skal du også ha skinn/soltak? Hvor i landet skal bilen leveres?

Hvor mye har de skrevet at vinterhjulene koster?

Jeg har rettet i innlegg nå, jeg har bestilt kona Electric med teknikkpakke, skinn og soltak. Dark knight farge.
Vinterhjul koster 15.900.
Gummimatter + bagasjerom koster 1100

Hei
Bil "grunnpakke"  325500+10000skinn+10000takluke+4900lakk+15900vinterhjul+1100gummimatter+2400vrakpant.
Det er vel ikke gale det.
Jeg betaler 335500 for bil, galactic grey og skinn + 2400 vrakpant, gummimatter med, tilbud på komplette vinterhjul 17" 16000, men de må jeg ikke bestemme meg for, før bil hentes, prisgaranti på bilpris i kontrakt
levering Q4 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA